:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Saturday, February 21, 2015

:: Di hari perkahwinanku ::

Assalamualaikum.

Lama benar aku tak mencoret sesuatu disini. Pastinya ada yang sedia maklum dan ada jugak yang belum tahu aku sudah sah bergelar seorang isteri pada tanggal 26 dec 2014. Alhamdulillah semua urusan dipermudahkan.

Nah aku selitkan sekeping dua gambar buat tatapan korang. Doakan kami bahagia dunia dan akhirat. :)


Dan lagi 1 berita gembiranya....aku sendiri pun macam tak percaya aku bakal jadi seorang ibu !! Alhamdulillah lagi sekali. Usia kandunganku baru 6 minggu. Harap2 baby membesar dengan sihat. Doakan ya :)

Alahan tu biasa la. Muntah2 itu biasa la. Aku xde pulak ngidam benda bukan2. Baby faham kot ayah dia jauh so dia tak demand pelik2 la. :D Just aku xboleh bau ikan goreng je. Kalau mak goreng ikan kat dapur aku seharusnya melarikan diri sejauh yg mungkin. Hihi

Agak mencabar jugak ye nak jadi seorang ibu ni. Kalau dulu mak aku susah payah mengandungkan aku, melahirkan dan membesarkan aku, kini giliran aku pulak untuk melalui pengalaman tu. Semoga aku dapat menjadi ibu yang baik. Doakan ya :)



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tuesday, July 15, 2014

Mati itu pasti

Assalamualaikum.

Ini antara gambar anak-anak kucing kesayangan aku. Aku kasih aku sayang dorang macam aku sayang dan kasih pada manusia jugak.


Aku sudah kehilangan 3 ekor anak kucing dan sekor kucing yang tengah mengandung. Menitis air mata saat aku terima berita dari mak di kampung tentang kematian mereka.


Gambar-gambar mereka yang akan menjadi peneman tatkala aku merindu mereka.


Ini kucing yang mengandung yang aku mentiom tadi tu. Dia mati tengahari tadi. Mak aku cakap keluar darah dari mulut dia. Anak kucing 3 ekor yang mati semalam tu pulak muntah-muntah keluar buih dari mulut. Mata berair je.

Kami suspek diorang makan tikus yang kena racun. Namun itu hanyalah asbab. Yang sebetulnya dah sampai ajal mereka. Terima kasih Ya Allah kerana Engkau telah pinjamkan mereka kepadaku walaupun sebentar. Sesungguhnya mati itu pasti. Aku jugak bakal melalui saat kematian.

Doakan kesihatan kucing-kucing aku yang lain ya kawan-kawan. 


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...