:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Tuesday, November 5, 2013

:: Resepi Bread Balls ::

Assalamualaikum

Usai solat maghrib tadi perut terasa lapar pulak.
Mulut terasa nak mengunyah something.
Lalu jari jemari laju menekan keyboard mencari idea.
Mata tersinggah pada resepi di blog terkenal abm
Resepi yang ringkas dan menarik.
Sesuai untuk habiskan bekalan roti yang bakal expired.
So jom ! Check out the recipy style campak2 aku.
Mana bahan yang ada ja aku campak.
Korang boleh ubah suai ikut citarasa masing2 jugak.


Nampak sedap kan? Memang sedap pun ! Haha
Nak cuba?
Resepi ada di bawah


Cara-caranya
1. Buang tepi2 roti yang hitam tu then potong kecik-kecik
2. Bawang besar dan fishcake pun kasik cincang saja.
3. Campur semua bahan(kecuali minyak) plus serbuk pati ayam secukup rasa(sorry lupa nk letak kt list bahan2).Gaul rata.
4. Bentukkan bulat2 then boleh goreng hingga warna brown.

P/s : kalau ada daun bawang/sup boleh masukkan jugak.
P/s : kalau rasa serbuk pati aym tu xcukup masin boleh tambah sedikit garam.pandai2 la perasakan ya.

Selamat mencuba !


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 comments:

Tukang Karut said...

ehem... nak mintak sikit, tapi jauh pulak...

ct kektus said...

aku ada buat ni. tapi lain sikit caranya. x deep fried. cuma masak macam lempeng tuu. hiihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...