:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Saturday, November 26, 2011

:: Pengalaman pahit di musim salji ::

Winter 2010..hari pertama salji turun

hari ni suhu paling tinggi pun 9 darjah celcius.. sekarang ni dah malam.. suhu menurun ke 5 darjah celcius.. suhu yang makin menurun menandakan tibanya winter sonata

冬 = fuyu = winter

masa mula-mula menjejakkan kaki di bumi sakura kira-kira 3 tahun yang lalu.. aku sangat menantikan winter ni.. sebabnya begitu teruja nak tengok salji.. macam syok je tengok dalam drama korea/jepun kan.. so sekarang teringin nak tengok nak merasa salji tu sendiri..

waktu yang paling best adalah waktu salji mula-mula turun.. time tu memang terbaik lah nak layan perasaan !! kuch-kuch hotaheyyy~ (tetiba je)..feeling yang sangat best.. terasa macam tengah berlakon drama korea/jepun pulak.. panggg ! over sudah.. keh3

masa salji tengah turun tak sejuk sangat.. tapi bila salji dah bertimbun and mula cair.. haa time tu paling sedap berbungkus dalam selimut !! nak mandi pun termenung 3,4 jam even ade air panas.. sebabnye malas nak keluar dari selimut.. ngeh3..


setakat ni aku dah merasa salji 2 tahun.. masuk tahun ni 3 tahun la.. winter yang paling aku ingat adalah masa tahun lepas..

ada satu hari di hujung minggu.. aku nak keluar ke sendai.. sorang-sorang.. hari tu salji tak turun.. so aku decide nak nek beskal je ke eki (station train) berdekatan.. kalau jalan kaki amik masa dalam 15~20 minit jugak la.. borink r nak jalan sorang-sorang kan.. masa pergi tu selamat je la.. tapi time balik tu.. salji tengah mencair.. so jalan agak licin..

di satu selekoh.. gedebukkkkkkkk !! auchhhhh !! sakitnye ponggong aku !!! padahal aku bawak beskal slow je pun.. tapi jalan dah licin.. nasib baik tak terpeleot kaki aku.. cepat-cepat aku bangun.. nasib baik xde orang time tu.. so xmalu la.. ngeh3..

sejak dari kes tu aku dah serik nak bawak beskal time winter.. haaa dah kena baru tau nak serik kan.. kalau dah budak nakal mcm ni la.. ngeeeee padan muka aku !

hari pertama turun salji.. excited main salji !! time ni aku nak pergi convenience store berdekatan bagi mendapatkan bekalan coklat yang secukupnya.. ngeee

bagi aku.. musim winter ni musim yang sunyi sepi.. nak2 aku duduk keseorangan.. siang pendek.. malam panjang.. so banyak abes masa kt dalam bilik je la.. nak keluar salji bertimbun nak gerak pun susah kan.. rasa macam lonely gitu..

cuaca yang sejuk ni menyebabkan kulit aku yang sensitif mudah terluka.. even terkena paper pun boleh terluka.. dan luka lambat sembuh sket time winter.. aku pun tak tau kenapa.. last year jugak jari aku terluka masa aku nak bukak tin susu.. amik masa 2 minggu jugak la nak sembuh luka aku tu..

dannnn.. time winter jugak adalah time kemuncak kecabian aku !! sejuk-sejuk perut asyik menyanyi jek.. mulut asyik mengunyah je.. pastu jeans pun jadik ketat !!! tapi time winter je la.. lepas tu ok balik.. so aku sediakan jeans khas untuk winter bg keselesaan drumstick aku yang bahagia tatkala winter menjelma..

so itu lah dia cerita winter aku.. aku rasa tahun ni salji lebih tebal berbanding last year.. just wait and see.. bye !!



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

30 comments:

Unknown said...

wah..bestnye maen salji~!!

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Tebai nyer yuki kt sana
X sanggup nk redah everyday
Nnt gi Akita lg lebat yuki
Gerrrrrrr samuiiii

Abu Bagi said...

wah bestnya cerita kau. suka sngt aku baca.. jadah apa hindustan di winter sonata hahahahha

bila la nak merasa gedebuk!! atas salji.. aku baca entry ni aku terbnyng macam cerita doremon pulak.. kan kalau sejuk suka sngt duduk dalm selimut tebal.. best la .. cerita la lagi apa apa yg best kat jepun..

nat tengok gambr tapi susah sgt nak load.. gmbr kt atas pun aku tak dpt tengok.. blik puchong baru dapt..

story la lagi ya.. suka aku baca.. :D

Cik TeN10 said...

Amirah Adnan

best kejap je.. lepas tu meluat pulak tgk salji banyak2.. haha ;p

Cik TeN10 said...

Lady Ayu

a`ah.. kat akita semestinya lagi tebal !! adoiiii nk xnk kena redah jugak lah.. tengah berusaha carik umah sewa sedekat yg mungkin dengan dai.. ngeee

Cik TeN10 said...

ABU

ahaaa.. aku kekadang mereng sket.. mood tak tentu hala.. kejap hollywood kejap bollywood.. biase la tu dok sorang2 cmgini la jadiknye.. haha

balik puchng nt tgk ea..

ea.. ea nt aku story lagi.. :)

ShahzCudin said...

hui! syok nmpk salji2 tu..trus terinngat nak mkn ABC..haha..bila la malaysia nak turun salji..hihi..rugi dlu xblaja rjin2 klo x bleh blaja kt jepun..

Lea Isnawi said...

bestnya dpt main salji freeee

jeles jeles


pstt taktahu la pulak, reason ada parut kena reject nak jadi bomba tu
huhuhu

Cik TeN10 said...

ShahzCudin

erkk .. kalau salji turun kat malaysia, kiamat la dunia ni.. huuu takut..

sekarang pun boleh ape.. dtg la melancong sni.. ngee ;p

Cik TeN10 said...

Lea Isnawi

haha.. free.. xlarat nak maiin la pulak..

♥ p a a n i ♥ said...

best gile kottt!!!!
yg gmbr first tu salji tebal gilerrr.
hehe ko xamik ckit ke buat ABC :D

Cik TeN10 said...

paani

haha mula2 turun best la.. tp bila dh bertimbun sejuk tahu tak.. nak gerak pn ssh.. aku tak berani naka mik takut ada kesan radiasi.. keh3..

Asmara said...

nak men salji takyah jauh2, yonezawa je pun dah mcm hokkaido. hehe..
*jalan kaki pun boleh jatuh lgkan nek beskal. :D. eh jom main snowboard sini! :D

Eyka said...

seronknyerrr...bile nak gi jepun plak ni..waaaaaaaaaa -.-

eyka pling suke tgok sakura dgn salji..cntik sgtt!! mybe sebab december bulan lahir eyka kot..eh~ hahaha:P

jaga diri tau duduk sane :)

<3 hug

Cik TeN10 said...

kak as

sy suka masa salji memula turun je.. pastu dh mcm grrrrrr.. nk gerak ssh.. haha

snowboard ?? xpndai.. huhu

Cik TeN10 said...

Eyka

dtg la.. ngeeee ;p

ohh bakal sambut besday la ni ea..

tc too ..

Unknown said...

syok nyer musim salji...tak pernah lagi main salji...yg palsu kat Genting Highland pernah la..huhu

Cik TeN10 said...

Papa Mifz

best masa mula-mula salji turun je.. ;p

budak penjara said...

omg..aku pon penah men salji dlu..tp tym tu salji x tebal pon..biasa2 je

Cik TeN10 said...

budak penjara

ahaa salji kt tempat aku tebal.. silap2 boleh tenggelam aku..

Hanamiko Sakura said...

memang banyak kenangan masa yuki turun.. hehehe.. akak.. buat la yuki man.. bagi dekat saya bila balik mesia..(tu pn klau tak cair.. hehehe)

Cik TeN10 said...

Hanamiko Sakura

haha.. memang kompom cair lah.. bwak balik gmbar boleh la.. haha ;p

Kamalia said...

fatin,batch hanim n kamilah ye?jom la dtg sini..weee.
kan2,bebudak ni time nila slalu gedebak gedebuk mcm nangka busuk jatuh..haha
akk blom pecah rekod tergolek lg..harap2 xdela jatuh smpai balik nnt.

Cik TeN10 said...

kak Kamalia

tak2.. fatin skrg ni last year kt kosen.. next year smbung kt akita dai..

uwaaa.. sakit oo terjatuh.. tu blom bergolek2 lagi.. haha mmg nangka busuk betul la kl sy main.. haha

Juliet_iRa~" said...

mcm best jee tp msti sejuk sgt2 kan?heee

ms ira main salji kat genting pon wooooo sejuk gileee..

inikn dok kat sn..kekekke..;p

psss : knl la azyati tu..1 batch kan..kekeke..ten10 org kelate gak ek?

Cik TeN10 said...

Juliet_Ira

sejuk sgt bleh mencecah negatif suhunya..

psss.. taklah.. kite org kedah.. ngee ;p

ct kektus said...

haha. nampak lah ke-cabian kau dalam gambar tu. tak pe, itu sementara je kan chuby ny, :p

Cik TeN10 said...

siti kektus

hahaha.. kl nmpak bdn membesar tu jgn tertipu dek sweater yg tebal tu.. kih3..

lady-D said...

best lak bace pngalaman fa10..tp mmg jadi lapar la kan kalo msm sejuk ni, even musim tengkujuh pun asek mkn je, nikan pulak winter..
fa10, dla mampu men salji lam peti ais jer..hahaha..sedih tol

Cik TeN10 said...

d_LA

A'ah.. Kadar metabolisma bdn fatin yg dh memang sedia tggi ni menyebabkan fatin mkn berkali ganda bnyaknya drpd musim2 biasa.. Tp chubby kat pipi je la.. Tu pn sekejap je.. Dh summer nt trun balik.. Ngeh3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...