:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Monday, November 14, 2011

:: 松島海岸 (Matsushima Kaigan) ::


hye !! sihat ?? 
cian belog seposen aku tak berupdate.. lusa aku punya presentation..
harap-harap ok la.. takut jugak aku berdebar punya pasal kang tersasul pulak.. buat malu je.. tapi kan lidah aku macam nak tergeliat jugak la dok berlatih sorang2 kat depan cermin ni.. kih3..

ok.. kali ni aku nak bawak korang jejalan tengok 

紅葉 ( Momiji ) = Maple 

last saturday.. 12 Nov 2011.. aku ngan budak2 last year kat kolej ni pi jalan-jalan kat 

松島海岸 (Matsushima Kaigan)

松島 = nama tempat tu 海岸 = beach

ni sebagai kenangan terakhir kitorang dekat Sendai la kiranya.. sebab next year aku nak pindah ke Akita.. tempat yang lagi sejuk salji lg tebal.. itu len kali aku cerita..

so jom.. sambil tengok gambar sambil aku membebel kat korang okeh !


light up pada waktu malam.. sekarang ni pukul 5 dah gelap kan.. so dia srat light up ni pada pukul 5.30 pm.. nak masuk kena bayar ¥500 utk org dewasa.. kanak-kanak aku xsure la kena charge ke tak.. kami bernasib baik sebab pergi awal.. kalau lambat sket alamatnya lenguh jugak la kaki nak beratur beli tiket masuk tu..


ni dekat pintu masuk.. light up ni dia buat acam dalam perkarangan taman pahlawan dulu-dulu la.. cantik sangat !!  tak tergmbar dengan kata-kata.. tak caya ???


ni masa mula-mula nak masuk ke taman tu.. ini biasa-biasa je la..


lebih kurang macam gini la suasana kat dalam taman tu.. seriusly cantik !! tak tergambar dengan kata-kata.. tengok dengan mata kepala sendiri lg puas hati !! ¥500 tu sangat2 lah berbaloi aku rasa..


ini dia Momiji ( maple ) yang aku cakap tadi.. meh sini kita kasik zoom lg ekk..


haa.. cantik kan ?? aku tak tau kenapa tapi aku sangat suka momiji.. dulu aku dok tengok dalam drama jepun je.. sekarang bila dah tengok dengan mata kepala sendiri betapa terujanya aku !! pensan !... kih3


bukan warna merah je.. kuning pun ade gak.. warni warni gitu.. baru lah ceria kan.. macam aku.. keh3


lampu-lampu ni dihiasi seolah kunang-kunang la yang berterbangan di udara.. fuhhhh layan gitu.. hehe >.<


 di sepanjang jalan kat dalam taman tu.. ada la lampu2 camni kat tepi2 jalan.. cantikkk !!! 

dan yang paling special skali kan.. yang buat aku aku sangat teruja skali adalah kolam dua alam !! macam mana tu?.. 


maybe dari angel ni tak jelas sangat kot.. permukaan kolam tu jadi macam cermin la.. so you all boleh nampak balik apa yang ada di sekeliling kolam tu.. can you imagine ?? ohh aku pun tak tau nak explain macam mana.. tapi seriusly awesome !!


lepas dah keluar dari taman tu.. baru aku sedar yang aku kelaparan !! haha.. ppunya la teruja dengan kecantikan pemandangan dalam taman tu sampai lupa terus hal makan.. kih3.. dah nama pun kat tepi laut kan.. memang banyak la oyster bakar, scallop bakar, sotong bakar.. yang pastinya semua aku try.. tapi aku sempat amik gambar yang ni je.. keh3.. lapar punya pasal nak snap gambar pun tak ingat dah.. 

tu je lah sajian aku buat korang ari ni.. harap korang terhibur.. daa~


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

21 comments:

Anum said...

bestnya
nice picture
come join my GA
http://satanicsoap.blogspot.com/2011/11/giveaway-nov-2011.htm

ORLANDO AHMAD said...

cantik wokk

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

canteknyer uols
suker....
OMG dah move ke akita ekk...
kawan darl pow ada gituew...mmg sejuk giler la sana

ShahzCudin said...

sugoi!

bestnye..mcm nak pegi sana satu hr nt..

arituarini said...

wow cuak tengok.. kih kih kih

Abu Bagi said...

aku mmg terhibur.. aku suka tengok gambar2 macam ni.. cantek.. untungla dapt stdy kat negara orng..
lagi gambar mana hahahahah

semutsengal said...

indah.

budak penjara said...

nmpk berhantu la plak taman ni..hehe

Unknown said...

baa~ CAK!!

someday nk g jepun la.. jd scandal roy skjp leh?

♥ p a a n i ♥ said...

wehh,..aku pun suka gila daun mapleee!!!! cantik gambarrr ko tangkap weh. ko duduk sendai eh? same cm sorang blogger tu, kak hanis.

finn asri said...

waaaahhhhh!!! MEMANG SGT CANTIKKKK!!! uwaaa!!! (': cantikkkkk!!!

NasQ said...

ni yang rasa nak honeymoon dekat jepun lak ni...

Lea Isnawi said...

wahhhhhh lawo2 gambar ni

gud luck utk presentation esok!

YouSOF said...

Like sekali lagi kat sini! ;D


Bertuahlah badan dapat pergi tengok tempat orang. Cantik pulak tu. Jaga benar semua gambar2nya. Panjang umur boleh cerita dekat cucu-cicit.. hehehe


Gambar kolam tu tak keluar pulak, tak dapat imagine bentuknya macam mana..

Unknown said...

jelessssnya akuuuu..nyesal xblaja elok2 spm haritu.kalo xboleh g tgk ngra org.eekekeke..

jepun or korea mmg tmpt paling ak nak gi.

ct kektus said...

uit! lawa sgt2 weh. dalam mimpi je lah aku boleh rasa suasana mcm ni kot. haha


terharu aku ada orang rindu aku. hehe
aku bz menenangkan diri sendiri lah. jiwa kacau. haha :p

Mama Gee said...

cantik taman tu..tp kalau tgk lelama..menyeramkan pulak, kotlah terselit gambar apa2 entiti yg tidak diingini...

Sca Ndx said...

waw. pencahayaan pada pokok betul lagi cool dari pokok led.

Unknown said...

huhuhu..cantik semua tu

Unknown said...

melopong mulut tgk gambar2 tu..
cpmel ah.. sesangat comel...

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

senyap jer bz ker???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...