:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Thursday, October 14, 2010

::Adam vs Hawa::


"Bila seorang wanita  mengatakan dia sedang bersedih tetapi dia tidak menitiskan air matanya, itu bermakna dia sedang menangis didalam hatinya.."

kadang2 aku rasa geram dekat sesetengah kaum lelaki..dah tau kaum hawa ni berjiwa lembut yang p dok cakap kasaq tu pasai apa?...kalau ya pun nak tegur gunakanlah bahasa yang lembut dengan cara yang berhemah...simple ja..contonhya lah..kalau ampa nak suruh budak2 kecik buat sesuatu..cuba ampa jerkah,suruh dia dengan nada yang kasar dan lantang..agak2 dia buat dak apa yang ang suruh?..mesti dak punya lah...tapi cuba ang suruh dia elok2...pujuk dia elok2...mesti dia ikut ja apa yang ang suruh..macam tu la jugak dengan kaum hawa...aku kalau ampa dok buat cakap kasaq2..silap2 ari bulan ampa kena balik..suka2 hati nak marah2 tengking2 aku..apa ingat aku xdak perasaan ka..ok fullstop!!

"Sekiranya seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.."

yup..aku setuju ngan statement ni...tapi macam mana pulak dengan kaum adam????..aku tak ada jawapan untuk persoalan ni...tapi dari apa yang aku perhatikan...aku rasa kaum adam bukan begitu...huhu sorry kalau aku salah sangka...

"Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita..."

tengah seronok borak tiba2 tukar mood serius..terbantut lah!!!haishh..kalau da sayang mesti la nak tengok your partner happy kan..dah tu jangan la buat macam tu...aku tak nafikan lelaki akan jadi ketua keluarga..tapi tak adil jugak kalau setiap masa nak kena faham dan ikut rentak lelaki saja!..mana adil...mesti ada give and take kan..toleransi la...ni tak..asyik nk ikut ego dia ja..tak adil lah!...hormat tu mmg kena ada tapi ada batasnya jugak...ni x sikit2 kaum hawa jugak yang disalahkan..tak adil kan?...

"Wanita mudah jatuh hati kepada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya..."

kepada para jejaka yang tengah nak memikat tu pandai2 lah..lu pk la sendiri!!!

"Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perhatian dan disayangi sepenuh jiwa..."

ya..dia nak kan perhatian dari kamu wahai adam!!!xperlu sentiasa bersama 24 jam..tak perlu!!..cukup lah sekadar berada di sisinya di saat dia perlukan bahu untuk menangis dan telinga untuk berkongsi cerita...

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...