:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Monday, February 22, 2010

POTATO GURATAN

Smlm aku ada try wt resepi ni...maklum lah lpas exam ni kn free..aku bkn reti dok diam...ade je bnda aku nk try wt..tba2 ja aku tringt jyagaimo guratan(potato guratan) yg aku mkn kt umah sensei ari tu...tp cm besa la aku wt cra aku la..simple je...

bahan2
sweet potato
bawang besar
butter@mentega utk menumis
nama cream(susu segar pn bleh je)
isi aym dptong dadu
garam

cara2
  1. Rebus kentang yg tlh dkupas kulit smpi lembut.
  2. Smntra tu potong bwang besar dan isi ayam...
  3. Tumis bwang.Then masukkan isi aym.Masuk air sket.Biar isi ayam tu msak dia ats api lbh krg 10 minit.
  4. Then masukkn kentang yg tlh direbus td.Lenyekkan je skali dgn bawang dan isi ayam yg tlh dimasak td.Pastikan api slow.
  5. Masukkn nama cream.Agak2 je la.
  6. Masukkan garam scukup rsa.Kacau sebati.
  7. Masukkan dlm acuan pembakar.Bakar dlm oven slma lbh krg 20 minit.
Kl nk sdap g bleh tabur cheeze kt ats adunan tu sblm bkar...Ermm lpe lak nk snap picture..sorry la ya..Selamat mencuba~~
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...