:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Friday, July 9, 2010

::winter2009::

Alkisahnya ketika aku pulang ke tanah air pd April 2010...time tuh cuti musim bunga!!!...musim yg sgt aku suka!!..sbb ada mcm2 bunga yg cantik2!!..yeahh i love flowers!!!...

Suatu ptg...

"laa mimi(adik aku no 2) bila balik?..."member mak aku tya...

"mimi mna ada..xacuti g..dok di kelantan nuh."simple mak aku balas...

still xpuas hati..dia tya g.."la abeh tu ni sapa dia mah(nama paggilan femes mak aku)..."..

"ni fatin lah...awat ang xcam dia ka?.."

"laaa berisi la ni noh.."komen member mak aku..

dlm hati..ishkk mak cik nih slumber ja..memandai ja komen aku berisi..tp betoi kah?...esknya tu time g jejalan kt pasaraya aku dok melilau kot pasaraya tuh sorg2..

mak aku tya.."ang ni pasai pa mcm kucing nk neranak ja nih?.."

"ni mak ada nmpak dak mesin hat timbang berat tu?..alaa hat kena boh duet 2 kupang tu.."

xdan mak aku nk jwb trus aku melulu pergi bl nmpak mesin penimbang berat kt sblah eskelator..buh duet 2 kupang aku pn nek lah...

mak aiiii!!!!!!!!!!biaq betoi..padan lah member mak aku xkenai aku!..5 kg nek!!ni xlen xbukan mesti winter pya psal lah ni...sejuk pya pasal membuatkn perut aku sntiasa lapaq ja..sehari xtau nk bilang bpa kali aku tibai nasik..hadoii...
nampak chubby sket time ni kan?...yeahh itu yg aku nak!!horrayyyy!!!
tp itu 1 perkembangan yg bgus..mmg target aku nk nekkn berat bdn aku pn!yesss aku berjaya wlpn scra xsengaja!!...hak2..comel jgak aku kn bila nmpak boolat sket..kah3...

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
ok..tiap2 hujung tahun mmg akn diadakan 1 program utk student2 oversea yg stdy kt bhgian 
東北(northeastern)...tiap2 tahun len tempat tp kt belah2 atas je lah...objektif program ni adlh spya dak2 yg stdy kt area2 nih bleh la slg mengenali..ye ke?..lbh krg cmtu lah...kpd yg masih samar2 ru tenyeh2 mata sket tgk lah peta d sebelah tu ya...

Nmpak x SENDAI?...yaa disitu lah rumahku syurgaku buat msa skang...3 tahun wooo....syok x kt sendai???..huhhh mcm heaven!!..serba lengkap lah...kolej aku mmg kt kwsn perkampungan..ok lah kn utk stdy kn...tenang je...tp kl tension2 stdy pas abeh exam kl rsa nk lepas tension leh nk train dlm 23 minit g bndar sendai..nk shopping nk karok sume bleh..besar x besar dah setahun lebih aku dok sni aku xsmpt nk p sume tempat g pn kt sendai nih...




-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

tahun lepas 1st time lah aku ikut program tu..last year wt kat Tusruoka...tempat tu ats sket dr sendai...kl tgk peta tuh lg ats ampa nek lg tebal salji die!!!nak2 plak time bulan 12 perghh mmg putih je..sume penuh ngn salji...kl org yg kurus kering cm cicak kodeng tu kna pkai byak2 lapis lah..kl x esk keluar berita plak seorg pelajar malaysia mati gara2 xtahan sejuk!!haha

musim salji sgt2 lah cantik!!!sblm ni aku dok tgk salji dlm drama jepun n korea ja...sebut ja salji aku tringt cerita MY GIRL!!!romantik wooo...haha mula dah nk brangan!..best mmg best tp bila salji dah terlampau byak sgt nek menyampah pn ada gak...nk jalan pn ssh!licin!!penah aku jatuh beskal kot!!padan muka aku nek beskal time musim salji spe suh!!!kepek ponggong gua terhempap ats jalan!..da serikk da!!xmo nek beskal da time salji!!!
Aku sertakan disini beberapa kpg gambar time program tuh...tgk jgn xtgk!!!
 MasyaAllah..cantik kan?...sejuk mata memandang...angin dia yg bertiup sepi2 bahasa tu rsa smpi ke tulang!!!sejuk sgt2!!!
 kami berpeluang ronda2 nek boat pnjang smbil menikmati keindahan alam...!!!
xlengkap ahh percutian kl xposing!!hak3..pntang nmpak kamera!..P.E.A.C.E!!!
posing lagi..haha bkn pe cian kt dorg yg bwak kamera besar2 berat2 tuh..sia2 lah kl bwak kamera xamik gambo kn...haha
ini plak time melawat kilang proses padi...aku org kedah kott..cemuih dah haihh tgk pokok padi!!skali tgk mcm rombongan bdak sekolah rendah kn..hahaha
kt tepi pntai!..angin die mmg kuat gila kott..rsa cm nk terbang ja!!hak3 nseb bek berat baju..kl x da melayang2 dah aku...ngah melayan perasaan nih haa..tringt kt org tersyg yg nun jauh disana..wekkkks!!!miss u....=)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...