Assalamualaikum..
salam ceria di pagi hari..
korang semua sihat??
alhamdulillah aku baru je sampai rumah ptg semalam..
sampai KLIA hari khamis..
lepak umah member main2 jap..
gi Sunway men ice skating..
shopping mmg wajib lah kan..
selalunya..
time gi shopping
aku senyum sampai ke telinga
tak sempat nak masuk kedai lagipun
pelayan2 kt kedai tu da ckp Selamat Datang dengan senyuman yg sungguh menggoda
layanan yg superb membuatkan aku lg seronok nak shopping
tapi..
berbeza time aku shopping kali ini
aku pilih2 kasut
jumpa yang berkenan
tapi size agak kecik
aku tercari2 mana pelayan2 yg bertugas kt situ
mata aku tertumpu kat sekumpulan
manusia yang tengah seronok bergelak ketawa
melihat pakaian seragam yg diorang pakai
ooo diorg lah pelayan2 yg bertugas
so aku menuju ke arah diorg
"Kak, ada saiz 7 tak? "
dibelek2nya kasut tu kejap
" saiz 7 xde saiz 6 je ade.."
ok.. fine
aku cari yg len plak..
sekali lagi
"Kak, saiz 38 ade tak?"
tanpa sbrg pemeriksaan
" Saiz 38 xde.. tinggal saiz 37 je "
panas gila kot..
at least gi la check dulu
ni tak belek tenung jap kasut tu trus ckp xde
nak menipu pn agk2 lah weii
dah la muka tak senyum langsung
kau ni nak kerja ke tak nak??
terus hilang mood aku nk shopping..
terbantut terus
betapa teruknya servis kita..
malu je kl pelancong2 luar kena camni..
agknya apa 1st impression diorg pd negara kita?
mana sifat budi bahasa dan sopan santun ?
kalau mcm gini lah gayanya..
agak2 korang dpt x negara kita membangun ??
p/s : aku sgt kagum dgn rakyat Jepun..wlpn tak beragama tp diorg sgt sopan dan berbudi bahasa.. servis mmg superb lah.. wlpn dilanda bencana yg besar.. keadaan still under control.. sbb apa? disiplin yg ada pd mereka.. kita ada ??
16 comments:
haaaa...baru muncul..hehehe...
gitu lah gamaknya dekat malaysia...
kalau kat kedai mkn lg sakit hati..
lepastu jgn harap la nak masuk lg...huhuhu....
shopping kat sp je fatin...hehehe...
sakit je hati..sabar je la..
hmm,,,org kita mmg camtu ..kata ja berbudi bahasa...tp entahla,perangai x mcm tu pun...
p/s:besar jgak ek kasut ang ftn..hehe..
mina
sy kembali lagi.. pg ni line ternet cm laju je.. tu yg trus update tu.. rindu je kt blog seposen ni..
tu la pasal.. geram je rsa.. xmesra pelanggan langsung
haha... tggu balik shopping kt jepun nt je la.. haha
ika
panas gile.. geram je.. rsa nk lempang2 je diorg.. nseb baik masih boleh bersabar lg.. huhu
najihatussolehah
haha.. xde la.. saiz aku 38 kot.. haha aku pn xpasti..
tawu x pe..
penah gak kene camtu..
pemalas gile.
makan gaji bute..
tak pon, mmg dyorng ade skill menilik kasut kot. HAHAHAHA!
wah, ni yg x saba nk ge jepun ni. ;)
Iskandar Shah
diorg ade pn buat semak je.. bkn nk layan pelanggan pn.. kang buat sistem layan dri kang menganggur xde keje plak kan.. ssh betol..
ye la kot.. mna la tahu kan ade bakat terendam.. haha
xrse takot ke nk g jepun?.. g jepun dai mna?
byk kali dah kena..rasa macam nk pggl je manager depa
hohoho bkn racist owh
kdg2 suka gak kalau pergi kedai yg chinese jaga
tgk dorg mcm bodyguard dok ikut jer kita so kalau nk tnyer pun senang sgt..
sbb mesra pelanggan ^^
berbeza dgn yg nih owh dorg pndng customer mcm problem jer instead of money.. $_$
fatin,kalau diorg ade kepandaian dlm otak diorg,diorg xkan kerja kat situ.sbb diorg kureng dr bab 2la,diorg kerja kat situ dan menyakitkan hati kita customer2 ni.hihi
diaorang malas tuh atin!nak2 pulak ko tanya masa diaorang tgh gosip2 pasal cinta bos dengan pkerja.tuh yang jadik gitu.aku kat sini angin dengan pekerja jual nasi kukus.mentang2 lah laku.kalau tanya nak jawap nak xnakje.nyampah ak.
shafiq ahmad
muka segak cantik dah.. tgk2 perangai jd hodoh trus..
Raji
kan2.. diorg alert je.. nk pape sng je mnx..
tu r psal.. ape tujuan diorg keje ntah.. masalah btul kl org xde tujuan and matlamat ni..
jat
emm btol jgak kn.. org cmtu spe nk amik bekerja kn.. disiplin lgsung xde.. fatin sempat perli kot bdak tu.. fatin ckp kuat2 kt member fatin.. "diorg ni nk keje ke xnk?" sengaja ckp kuat2 bg dia dgr.. haha
echah
tu la psal.. gosip xingt dunia..
wahh sedapnye nasi kukus.. da lme xmkn.. msuk dlm list !! haha kl echah belanja mst lg sedap :p
Post a Comment