:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Sunday, January 8, 2012

:: 交流会 ::

Assalamualaikum..

entry pendek je untuk hari ni.. baru balik ni.. penat.. esok2 aku jejak korang ea..
so for today aku just nak share program yang aku ikut selama 3 hari dua malam..
program ni adalah program wajib setiap tahun untuk semua students oversea bahagian utara Jepun..
tuan rumah bergilir-gilir.. and this year kampus aku jadik tuan rumah.. 

交流会  kalau ditranslate terus jadinye exchange meeting.. senang cite.. berkumpul ramai-ramai kenal antara satu sama lain.. macam-macam topik lah keluar kan.. semua student yang terlibat 40 orang dari macam-maca negara.. malaysia, indonesia, laos, vietnam dan sebagainya.. tak larat nak mention semua..

jom layan gambar je lah ea..


hari pertama.. aku kena bagi sepatah dua masa pembukaan majlis sebelum dinner.. bantai sajalah.. 


kitorang punya dinner.. onion ring + potato fries.. pastu ade la nasik dengan telur ikan ape benda ntah nama.. aku tak ingat sebab tak sedap !.. seriusly tak best dinner kat hotel tu.. style serve satu-satu.. makan pun jadi tak kenyang.. malam-malam aku mula merayap menjejaki convenient store mencari makanan nak isi perut yg berkonsert.. 


dessertt dia sorang seketul anggur dengan sebutir strawberry.. senang keja macam ni.. susun buah atas plate tuang sirap, siap !! buat lekat celah gigi ja.. *tak puas hati


hari kedua kami pi 松島 = Matsushima.. 


kat Matsushima kami naik boat.. sambil-sambil tu bagi burung makan.. burung tu orang jepun panggil かもめ = kamome .. dalam bahasa melayu aku taktau.. hahaha

dulu penah dah aku bagi makan burung ni.. dia mai sambaq makanan(keropok udang) skali ngan jari-jari aku skali.. lepas tu aku dah serik.. aku yang makan keropok udang tu.. hahaha

hari ketiga takdak cerita best.. so tak payah cerita la.. hahaha

ok lah.. nak berehat.. esok mau pergi menyibuk dekat rumah sensei.. sensei nak buat makan-makan.. so bawak perut pi makan je la.. malam ni berehat cukup-cukup !!

tak sabar nak tengok final Masterchef malam ni !! 

daa~







Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

15 comments:

☆♥L@dy @yU♥☆ said...

Best nyer Ada program gituew
Blh kenal new friends khen
Well desert hotel tu nmpk sedap sgt

♥ p a a n i ♥ said...

hahahha kalau utk aku yg byk makan ni memanggg kompem aku terbalikkan meja tuuu. kihkih

ash said...

cntiknya pmdgn ats boat tu..ble la dpt merasa g sane huhu

Juliet_iRa~" said...

wahh seronok naik boat!heee

fatin leader la ek program tu?weeee

zati embong said...

ha betul,drpd bg burung,baik bg perut kita yg makan.haha

Waqheh said...

tak jejak gua siap lu....dok la jepun sampai pencen...

adan said...

jelesnya org study kat jepun ni..

NurWahidah Abdullah said...

ingatkan ang nyanyi .hehe...

Kamalia said...

Kahkah..kelakar bab dessert tu.mmg klau akk pun xpueh atigak klau stekat bg mkn mcm tu je..
p/s:nnt nak buat ciskek yg kat entry sblm ni la..tq for the recipe..:))

ct kektus said...

buah besar gi tu, aku pon tak kenyang. aish.

kiwi said...

tempat dalam gambar atas tu ade laut2..burung2 tu nampak cntik..hihi

ShahzCudin said...

jari da mcm kropok udang tu kot..
syoknya tgk..mcm2 program best..

ShahzCudin said...

jari da mcm kropok udang tu kot..
syoknya tgk..mcm2 program best..

Asmara said...

kami 2x pegi matsushima bay tu. beli kopok udang, bdk2 yg makan bukan bagi kat burung. ekeke..

Abu Bagi said...

seronoknya kau ku lihat di atas pentas.. apa la konon sepata dua pata yg kau ucapkan..hehehehe

tang anggur dgn estoberi tu mmg lawak.. tu bukan sirap la.. tp mmg nampak sedap.. tu letak kat celh gigi sbb tak puas makan :P

burung tu ohsem.. mmg kat mesia tak de ke.. nak jugk bagi makan kopok udang cam yg ko buat..hehehe sakit ke kena patuk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...