:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Friday, June 24, 2011

:: Pantang larang org tua-tua ::

Assalamualaikum.. ohayou (",)

ehem2.. betapa indahnya dunia pabila mulut tengah mengunyah sambil menikmati kelazatan popia goreng di pagi hari.. suatu yang special dihadiahkan kepada perut kesayanganku di pagi Jumaat yg indah ini dgn diiringi hujan renyai-renyai.. (",)  hujan rahmat mungkin..

haa.. mak aku kata kalau makan jangan bercakap.. tak sopan.. pastu mak aku kata lagi.. jangan duduk atas bantal nanti naik bisoi kat punggung!.. dan mak aku masih berkata lagi.. lagi.. dan lagi..

hurmm macam2 pantang larang orang tua-tua dulu-dulu kn.. ada satu pantang larang ni yang masih menjadi tanda tanya buatku.. 

masa cuti musim bunga tahun ni.. aku baru lepas mandi.. then macam biasa la belai rambut ikal mayang aku yg serabut kalah hantu kak limah ni.. jenuh jugak la nk leraikan belit-belit rambut aku tu.. sampai terpatah satu bilah mata sikat tu.. dh lama sebenarnya mata bilah sikat tu patah.. alah setakat patah 1 still boleh guna lagi kan.. tapi mak aku marah.. dia kata..



" ishkk jangan dok guna sikat yang dah patah tu.. tak elok.. pi buang amik sikat lain.. berlungguk lagi sikat kat dalam bilik tuh !.. "

aku dok berfikir sampai sekarang.. kenapa ya orang tua-tua dulu larang kita guna sikat yang dah patah ?? apa tujuan sebenar disebalik larangan tu ?? sape tahu ?? kasi tahu lah sama aku dong.. hihi 



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

24 comments:

Anum said...

betul la, tertanya-tanya gak saya

zati embong said...

hahaha.popia lagi?

sikat patah?xpernah lak jat dgr psal sikat patah xleh guna ni.hoho.

lady-D said...

Fatinnnn, nape letak pic kak limah tu??huhu..dla sensorang ni kat opis..arini x keje tp saje rjn msk opis arini b4 start cuti..

skandaLdariLangit said...

header sgt cntik. sangat...

um, mungkin bahaya, serpih.

dan tak senonoh juga.. huhu

Mun said...

haah ehh... nape erkk.. nanti nak tanya mak laa.. hehe

Asrul "iLham" Sany said...

die suh beli baru tu, orang tua dulu2 tak suka barang yg patah, pecah, dan sewaktu dengannya

;D

gadisBunga™ said...

takut bersimpul rambut...kang kene potong pulak kang. jadi rihanna! hihi~

Cik TeN10 said...

Anum

itu la pasal.. kenapa ya?.. ^^

Cik TeN10 said...

jat

popia ari tu wt byk smpan lam peti sejuk.. hihi.. biase la org bujang.. ^^

mak fatin bising.. dh dua kali kena warning ngn mak..

Cik TeN10 said...

d_LA

haha.. sbb nk ckp rambut fatin serabai mcm kak limah.. lohh mna tau dla kt opis sensorang.. xpe dla jgn risau hantu kak limah tak kaco org.. hihi

Cik TeN10 said...

ska

thanks..

emm boleh jd jugak kn.. tu la.. xsenonoh betol ank dara sorg ni.. sikat patah pn nk still nk pakai lg.. hihi ^^

Cik TeN10 said...

C.M.A

tanya tau !! pastu jgn lpe ckp kt kite ekk .. ^^

Cik TeN10 said...

Asrul

ohh ye ekk.. XD

Cik TeN10 said...

gadisBunga

hahaha.. cukur bg licin terus la.. botak sng cte xyah sikat rmbt.. kih3

ORLANDO AHMAD said...

kalau tak nak patah Lu sikat guna garfu besi... itu gua punya petua, tapi gua belum tua

NasQ said...

ermmm... tak nak nampak kedekut tahap haji bakhil...

arituarini said...

ooo sbb sikat tu org sebelah punya..jd kena pulangkan blik..jgn guna..kang kita lak kena tuduh patahkan sikat dia..kih kih kih

Anonymous said...

sebab takut luka kulit kepala kot..
urmm
ntah laaa

Cik TeN10 said...

JARI

aku rasa kl guna garfu besi mmg xpatah tp bengkok gamaknye sudu tu kl rambut da serabut mcm kak limah tuh haa.. kih3

Cik TeN10 said...

Nasriq

ahahaha.. bkn kedekut tp berjimat cermat.. kih3.. padahal sikat tu singget je.. hihi ^^

Cik TeN10 said...

ArulchelseA

hehh bl masa plak aku pi pinjam sikat dia.. kl dia ada kutu kang xpasai2 jangkit kt aku skali.. bahaya2.. hikhik ^^

Cik TeN10 said...

chemay

mungkin jugak la.. hihi ^^

ash said...

ni kalau kutu merayap konpem xjupe jln pulang..hehe

Cik TeN10 said...

ash

ahaa.. kena panggil bomba la dtg selamatkn kutu tu.. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...