:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Tuesday, June 21, 2011

:: Bila kekasih hati curang ::


Assalamualaikum..

bunga segar mmg akan layu..
tp kl dikeringkan dan dijaga baik ianya tetap mekar berseri... (",)


sakit tak bila org rampas sesuatu yg amat kau syg ?? apa kau rasa bila org yg kau percayai tikam kau dr belakang, curang dgn kau ?? marah bukan ?? ok2.. rilex2.. aku faham apa yg korang rasa sbb aku jugak penah merasa semua tuh.. 

mengamuk.. marah2.. tengking kuat2.. maki itu ini.. ungkit segala yg lepas2.. tak guna semua tu.. tak boleh selesaikan masalah pn.. malah menyakitkan hati je.. hilang keayuan yg kau miliki tu.. benda dh jadi.. kalau kau bunuh dia skalipun kau takkan dpt ape2 untung pn.. 

" elehh ckp mmg r senang.. cuba kena kt batang hidung kau ?! "

mmg la nk buat tak semudah kata.. tp bukankah kita yg control our brain?.. jgn terlalu emotional.. aku juga pernah lalui semua itu..

org yg aku percayai telah menghancurkan kepercayaan yg aku letak pdanya.. dia curang dgn salah seorang teman yg selalu berkongsi cerita dgnku suatu ketika dulu.. hancur.. pecah berderai hatiku umpama kaca yg jatuh terhempas..

aku kuatkan diri berhadapan dgn si dia.. bertanya mengenai kesahihan akan hal itu.. bertanya face to face.. luluh hati mendengar pengakuannya.. namun aku terus berdiri tanpa menoleh ke belakang.. 

apa yg aku lakukan ialah..

menyepikan diri dari si dia dan juga teman aku.. bukan cara aku maki hamun orang tak tentu pasal.. bukan cara aku mengamuk marah2 ungkit segala.. biarlah aku undurkan diri.. malah aku bersyukur kerana aku diberi petunjuk sejak dr awl.. alhmdllah berkat keikhlasan dan kejujuranku, aku terlindung dr lelaki buaya yg tidak tahu menghargai itu.. dan hakikatnya aku masih berkawan dgn si dia.. tiada rasa dendam.. bukankah memaafkan itu salah satu sifat peribadi baginda yg harus kita contohi ?

pesan aku.. jujurlah dlm perhubungan kamu.. ikhlaskan hatimu.. pasti kamu akan dilindungi.. usahlah kamu berdendam rasa.. yg berlalu biarkan ia berlalu pergi.. kerana pasti ada yg lebih baik sdg menantimu..





incik bf tengah training dlm hutan skrg.. harap2 dia sihat.. tak sabar menanti kepulangannya Jumaat ni.. really mis him.. awk.. semoga awk sihat2 ye.. sy doakan awk selamat pulang.. sy menunggu kepulangan awk.. (",)

kalau suka boleh LIKE (",)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

14 comments:

Amirah Adnan said...

kerana pasti ade yg baik menanti mu.. suke ayat ni! :)

ecah mashuri said...

ololo..sweetnyaa.bf ko wtpe kat hutan?dia da keje ke?

sumaiyah mokhtar said...

patah tumbuh hilang berganti, kalau org yg kite betul2 syg curang mmg sedih kan :)

Hans said...

aku pernah merasainya juga
memang pahit tapi bersyukur sebab aku sedar lebih awal daripada tak sedar langsung kan
:-)
apa2pun jadikan dia sebagai pengajaran supaya boleh mengelak atau berhadapan dengan perkara yang mungkin kita akan jumpa lagi di masa akan datang

Wanita Sensitif Kan? Setuju Tak?

JARI YANG TERBARAI said...

gua dulu putus pasal keluarga pempuan tak suka... adoi...

Cik TeN10 said...

Amirah

suke jga ^^

Cik TeN10 said...

ecah

dia ngah training skrg.. sblm tauliah kna blasah training ckup2 r.. blom keje lg..next year start keje..

Cik TeN10 said...

sumaiyah

sedih tu mmg la sedih.. tp buang msa ja kita bersedih utk bnda yg sia2.. better look forward.. :)

Cik TeN10 said...

Hans

betul2.. yup.. pengalaman yg lalu byk memberi pengajaran dan tunjuk ajr utk terus melangkah ke hadapan.. :)

Cik TeN10 said...

Jari

betul la ape yg ko buat tuh.. sbb restu dr keluarga tu sgt lah penting.. tak yah sedih2.. crik len r.. ^^

Hans said...

yups
bagi aku biar kena sekarang sebelum kena waktu dah lepas kahwin
kalau kena waktu tu lagi derita owhhh

5 Sebab Kenapa Aku Suka Wordless Wednesday

Cik TeN10 said...

Hans

betul2.. ^^

zati embong said...

fatin! miss u!

org mcm 2 fatin,ada je kat dunia ni.huhu.kdg2 rasa xnk percaya.

Cik TeN10 said...

jat

miss u too !

ahaa.. xpe.. kl ari ni dia buat kt kita esok2 dia pulak merasa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...