:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Thursday, October 6, 2011

:: kahwin awal ::

Rasulullah s.a.w bersabda: Tiga perkara yang jangan dilambat-lambatkan, iaitu solat apabila telah masuk waktunya, jenazah apabila telah siap (urusan mandi dan kafan) dan anak gadis setelah ditemui pasangan yang sesuai untuknya. (H.R. Tirmidzi)

antara persoalan-persoalan yang sering bermain di minda anak-anak muda ialah..

1. kawin waktu masih belajar, adakah tidak menggangu pelajaran?

2. saya masih belajar, macam mana mahu beri nafkah pada isteri kalau belum bekerja?

3. mana mahu cari modal untuk majlis perkahwinan?

4. tidak terlalu awalkah untuk saya berkahwin?

5. bersediakah saya untuk kawin awal?

6. macam mana dengan restu ibu bapa?


nak tahu jawapan dan penjelasannya ?? boleh klik SINI

antara respon-respon yang diterima ialah


*****

" bila seseorang itu berkahwin kerana ingin mengikut sunnah Rasulullah, maka terbukalah segala pintu rezeki untuknya.. "

*****


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

13 comments:

zati embong said...

jat nak kawen..huuu xnk da jauh2!

ohh statement apakah ini cik jat.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

OMG ai dah bau nasik minyak ni uols ngeeee

Anum said...

alhamdullilah

Tukang Karut said...

hohoho... aku nak kawin awal... tapi macam takut tanggungjawab pulak... hoho...

ika said...

utk mengelakkn btmbhnye dose akibat wat maksiat..better kawen awl..peace...

budak penjara said...

aku dh abis belajar..tapi x kwen2 gak..xde gegel yg nak..huhu

♥ p a a n i ♥ said...

keje dulu baru kawen! :)

ArulchelseA said...

memang elok kwin..tp kena pikir selepas kwin.. pmpuan ni pikir no 6 je..pikir la no2 yg lain jugak..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kelepak kelepong2...

ShahzCudin said...

sape da ade jodoh tu elok la kawin..

Hanamiko Sakura said...

jodoh bergantung kepada rezeki masing2...

Nini Hartini said...

dah tak tahan sgt???

jawab lah..ayah nak anak ayah kawen atau berzina?

kalau dpt org2 yg berpandangan serong pd kawen awal ni, suruh dorg baca Novel Mengintai Cinta Khalifah karya ust Ubai..hehe

siti kektus said...

uit. kau nak kawen awal ea? yayy! nanti bagi aku kad kawen tau. aku datang utara ok. hehehehe :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...