:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Monday, October 31, 2011

:: pedih mata ::


sambal ikan bilis aku takyah letak garam dah..
masin ngan air mata je.. jimat dan cermat.. wakaka

penah tak korang menangis masa potong bawang ??
aku hairan dan curious.. apa benda ada dalam bawang ni ehh..
ada sesetengah bawang tu tak memedihkan mata.. 
tapi ada sesetengah tu buat aku menangis bagai nak rak ! *hiperbola gila.. haha
agaknya ada jenis bawang tak memedihkan mata dan memedihkan mata kot..

ade sape-sape tau tak kenapa bawang memedihkan mata ??
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

10 comments:

ArulchelseA said...

bak la sikit.. kih kih kih

muhamad hanif said...

atuk aku ckp sbb ada gas pemedih mata. atuk akulah yang ckp..bukan aku.

Anum said...

belum ada jawapan, kenapa pedih.
hehe

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

dulu masak memula masak mmg x tahan nk potong bawang now dah biasa kot....wah cedapnyer sambal tumis ikan bilis....ai loikeeee

Hanis MY said...

ada jenis dia kut...kadang tak rasa kdg tu baru potong sikit dah berair mata ni wuwuwu

MataHati @ MH said...

mengikut penerangan org2 tuan sekitar 1000 tahun lalu, bawang mengandungi sejenis asid bertindak sbg magnent utk menarik air mata penghiris bawang keluar dari kelopak mata.. ngeh ngeh ngeh

Tukang Karut said...

mak aku cakap kalau menangis masa potong bawang, orang tu banyak anginnya... hoho...

YOUsoF said...

Kalau bawang tak memedihkan mata, ada ke sayur/ buah lain yang sudi ambik tanggungjawab tu?.. ;P

♥ p a a n i ♥ said...

hahaha len kali pakai spek itam.

Nini Hartini said...

saya mmg kalah dgn bawang merah/bawang besar. uhuhu..kalau kenduri, nnt ngelat x kan potong bawang. kalau tak menangis x sudah nnt. hihih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...