:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Sunday, May 15, 2011

:: Gigi dan Hammer ::

Assalamualaikum..


pg2 lagi da dikejutkan dgn gegaran magnitud 3.. terus terbangun.. panic punya pasal hilang terus rasa mengantuk.. bagus jugak kn.. kl tak mesti smbung tdo lg.. hihi teruk betul anak dara sorg ni..


tadi blogwalking ziarah teman2.. and entry ini mengingatkan aku tentang suatu kisah ketika aku zaman kanak2 dulu.. dlm lingkungan umur 4,5 tahun cmtu la..


ada satu hari tu aku sakit gigi.. ye la suke sangat mkn coklat tp malas berus gigi kl xde ubat gigi kodomo lion perisa strawberry tu.. haha kecik2 da pandai demand.. sakit gigi mmg xsng duduk la kn.. aku gtau la datuk aku.. then...


" mai sini tok wan nak tengok.. " datuk aku panggil


aku pun berlari2 anak gi kt datuk aku tu.. nganga luas2 datuk aku belek gigi aku yg sakit tu.. then...


" amik mai mertun (penukul) tu kat aku.. " arah datuk aku pada mak sedara aku


dengar je perkataan mertun tu terus meremang bulu roma aku.. aishh tok wan ni nk wt ape ngn mertun ni.. xkn nk ketuk gigi aku kot.. sakit laa.. dan2 aku lari.. maka terjadilah aksi kejar mengejar dikeliling umah.. dh kna tangkap menangis bkn sbb sakit gg tp sebab takut.. aku pun tak ingat ape tok wan buat ngn gigi aku guna mertun and paku.. tp yg aku ingat sakit gigi aku terus hilang.. 


bila fikir2 balik.. org zaman dulu pndai sbnrnya.. mcm2 rawatan ade.. xperlu alat canggih2 pn.. sampai skrg aku tertanya2 apa yg tok wan aku buat guna penukul and paku utk hilangkan sakit gigi aku.. nak tanya pun tok wan aku dh xde da.. time kasih tok wan.. :)







Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

14 comments:

d_LA said...

huhu..x pnh la pulak wat rawatan camtu..sbb dla x smpat bermesra ngan atuk kot

Cik TeN10 said...

d_LA

oh ye.. fatin membesar ngn atuk ngn nenek kt kg.. :)

mOon jOhari said...

lama x dengaQ perkataan MERTUN... rindu kat tOkwan moOn jugak...tapi tok wan dah xdak...

zati embong said...

fatin xsedar?fatin pengsan ke lpas ke tngkap dgn tok wan?hihi

Awatif ^^ said...

aik? pelik nih, takkn tak tahu mcm mane tok buat? pengsankah?

huhu~ yep, org dulu2 memg terbaik!

Cik TeN10 said...

mOon

haha.. kan2?.. bhsa org utara.. sama lah kita.. doa je lah sbg hadiah

Cik TeN10 said...

jat

tak pengsan pn.. tp xingt ape yg jd..haha ingt2 balik kelakar.. tok wan kepit fatin ngn kaki dia.. haha

Cik TeN10 said...

Awatif

xpengsan pn tp xingt pape..

tu lah..gna daun pn mereka bleh berubat.. hebat kn..

Azroy Kassim said...

Baa~ CAK!!

Mmg kerap ke gempa bumi? Pnah kene time memerut tak?

Area sini pgl martol.

Cik TeN10 said...

Azroy

a'ah..skrg kerap.. haha xpenah lg la.. risau jgak la.. kih2

mertun => martol => penukul .. boleh la.. haha

Sca Ndx said...

kretip. orang sekarang benda dah ada weh. hhee

Cik TeN10 said...

Sca Ndx

byk sgt canggih sgt smpai xtahu nk gna pn ade kn..kih2

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

penukul n paku???
1st tyme dengar nieh...

Cik TeN10 said...

meniti senja

a'ah.. hahaha takut wooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...