:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Wednesday, May 25, 2011

:: Lesen motor ?? ::


Assalamualaikum..

hihi.. aku penat la menghafal point2 ape yg nk ckp time interview nanti..
take 10 jap.. and aku nk cite kongsi satu cerita dekat korang..

sebelum aku bukak cite.. aku nak tanya..
sape ade lesen motosikal ??

aku tak de dan tak nak amik pun..
sebab ape ?? dh banyak kali aku tgk accident motosikal berlaku dpn mata..

satu hari tu aku nek bus nk balik ke rumah dr pekan..
dlm perjalanan pulang aku tengok accident berlaku depan mata aku..

sorang pak cik kena langgar lari ngn keta kat roundabout..
yg aku kesian pak cik tu cacat.. dia nek motor org cacat tu..
paling aku tak tahan tengok nasi bungkus dia berterabur kt tengah jalan..
ya Allah.. sampai hati org yg langgar tu lari mcm tu je..
aku rasa sebak sgt tengok pak cik tu cuba utk bgn sendiri..
lepas tu aku tak tau apa yg jd..
harap2 ade org tolong pak cik tu..
cube bayangkan kl org yg kena langgar tu ayh korang ??
sampai hati tak nk tinggal mcm tu je ??

rasa macam nk belasah je org yg langgar lari tu..
tak berhati perut langsung.. xde rasa belas kasihan langsung..

so pesanan aku pandulah dgn berhemah.. dan bertimbang rasa lah ketika di jalan raya.. 

bubye~


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

23 comments:

MataHati @ MH said...

sya suka tungang motor laju2 tapi dgn cara selamat.. hati2 semasa memandu dan semasa dipandu

ash said...

lesen kete ade lesen moto xde..moto klu roadblock leh pth blik hehe

si para para said...

emm tu la...
tapi sebenarnya orang yang langgar tu tak ada niat nak langgar.
kalau fikir, mana ada orang saja saja nak langgar. betul tak..
cuma yang silapnya. kecuaian..lalai dsb.
kita dah bawak dengan betul,tapi sebab kesilapan orang lain, kita jugak yang kena.
tapi bila dah jadi macam tu, nak buat macam mana. kena la hadapi.
kadang kadang kita rasa takut dan panik, dan buat keputusan lari dengan harapan selesai masalah.tapi percaya la.. masalah tu baru je bermula dan takkan selesai.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

insyaAllah nak ambik lesen motor cc besar xlame lagi...
:)

Cik TeN10 said...

MH

ohh sy takott nek motor dgn adik laki sy.. laju sgt.. dh la sy ringan.. kang terbang pulak.. kih2

Cik TeN10 said...

ash

amboi2..

Cik TeN10 said...

si para para

betul.. org yg lari dr masalah adlh org yg penakut.. tak macho.. hihi

Cik TeN10 said...

meniti senja

wahh.. pastu nt dpt adiah motor besar dr parents.. seronoknye ^.^

si para para said...

hihi setuju...
bila lari pasti ada yang kejar.

lari dari masalah, dan masalah tu akan kejar kita sampai kita dah tak tahan.

Cik TeN10 said...

si para para

betul3 !! hihi sy leh lari lama2 sgt.. semput.. kih2

mi$sUn@3iRa said...

aku pon ada lesen keta ja.. moto xda.. tp kat kg slalo ja bwk moto p pekan.. aku xambik sbb aku pk pmpn ni lbey perlukan lesen keta.. moto ni bwk dkt2 ja.. rugi kalau ambik pon.. haha... tp tgk kwn2 bwk moto p U rsa nyesal plak.. n sja nk gtau jgk.. rsa taun lpas aku xcdnt weh! aku nek moto.. xcdnt ngn keta kancil.. luka kat siku ja.. lebam ja byk.. huhu

Cik TeN10 said...

husna

pmpuan ayu mcm aku mna leh wak moto.. kih2.. haa tu la ang merempit sgt.. nseb bek tak rongak gigo.. kl tak krg 4 ribu.. haha

Azroy Kassim said...

Baa~ CAK!!

Lesen moto ada. Tp lesen keta xde sebab dah byk kali tgk kes langgar lari. Bygkn la kalau roy naik kete lepas tu langgar lari. Ish. Xnk la langgar-langgar lari ni.

apik pehe said...

aihhh..tu kalo apik ader dekat tu mmg apik kejar jer kereta..

Cik TeN10 said...

Azroy

haha.. boleh percaye ke ni ?

Cik TeN10 said...

apik

kejor2.. dpt trus bakor je !! kih3

mOon jOhari said...

cmana kita nak merempit bersama2 togethr nanti????

Cik TeN10 said...

mOon

aloo moon.. bru ingt nk tumpang moon.. haha

kiwi said...

haha..kiwi bru plan nk amek lesen kot..hihi

Cik TeN10 said...

kiwi

haha.. sila2~ xde lesen patah kaki nt.. hihi

d_LA said...

dla berani bwk lam kampung je motor..serius takut kalo bwk atas jln besar ni + lesen pun motor xde sbb x berani..hehe..

Cik TeN10 said...

d_LA

fatin mmg xreti lgsung bawak motor.. haha

zati embong said...

sedihnya.jat xsnggup nk tgk org cmtu.huhu.sgt sedih kot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...