:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Wednesday, May 25, 2011

:: Aku xsolat tp aku tetap berjaya ::

Assalamualaikum..

.....

" Dia tak penah solat pun.. tp dia tetap berjaya.. rezeki dia melimpah ruah.. sedangkan aku ? aku solat berdoa tiap hari tp kenapa susah nak berjaya ?.. mana aci.. "
korang penah tak terfikir macam ni ?

.....

aku terbaca satu note dkt FB..aku mahu ulaskn scr ringkas..
aku mahu untuk berkongsi pada korang semua..
sebab aku pun penah terfikir tentang hal ini suatu ketika dulu..

kat rumah mak pesan..
kena hormat guru supaya ilmu yg kita belajar itu berkat..
kat sekolah pulak ustaz pesan jangan tinggal solat dan selalu berdoa supaya terang hati dan dimurahkan rezeki..

kita dah buat semua tu.. taat pada perintah Allah..
tapi kawan kita yang tak penah solat..
malah yang berjudi mahupun minum arak..
mereka tetap berjaya malah lebih jauh ke hadapan berbanding kita..

kenapa begitu ??
tahukah kamu bahwa mereka itu adalah golongan yg dinamakan sbg Istidraj ??

Apa itu Istidraj ??

Istidraj adalah apabila Allah memberikan kejayaan, harta kekayaan, rezeki yg melimpah ruah untuk manusia itu lebih jauh dari sisi Allah swt..

mahukah kita menjadi seperti Qarun yg akhirnya ditenggelamkan Allah ke dalam bumi dengan seluruh hartanya itu ??
apakah itu yg kita mahu ??

maka apabila kitu diuji dlm menongkah arus hidup, maka haruslah kita rasa bersyukur.. Tandanya, Allah masih lg dekat dgn kita..Ujian itu tanda kasih sayang Allah pada kita sebagai hambaNya.. 

.....

semoga kita sama2 menghadapi cabaran dan dugaan dgn penuh kesabaran.. insyaAllah.. kalau nk baca full article boleh rujuk sini





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

8 comments:

si para para said...

betul2.. benda ni memang tak boleh kita fikir dengan kepala..

satu. mungkin solat kita tidak sempurna..

dua. mungkin DIA nak menguji kita..skuat mana dan seteguh mana iman dan keyakinan kita.

tiga. mungkin DIA mahu menguji orang yang berjaya tapi ingar itu.

empat..

lima..

enam..

last. kita hidup di sini untuk hidup di sana...
di sana itu kekal abadi..

Cik TeN10 said...

si para para

betul2.. :)

si para para said...

satu lagi..
kalau berjaya kat sini, tapi kecundang kat sana tak guna jugak kan.
baik kecundang di sini, tapi berjaya kat sana.
cuma kalau berjaya kat sini dan cemerlang kat sana tu lagi terbaik.

apa apa pun, harap kita berjaya kat sana..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

buat jew baek n yg diwajib kan...
xperlu persoal kan...

Cik TeN10 said...

si para para

insyaAllah.. usaha tangga kejayaan ! yoshhh ganbare !! O.o

Cik TeN10 said...

emniti senja

biasa la.. budak2 lg time tu.. suka pk mcm2 and rsa nak tahu tu tinggi.. hihi

Azroy Kassim said...

Baa~ CAK!!

Tajuk tabloid!

Ouh. Thanks 4 sharing.

Cik TeN10 said...

Azroy

haha.. ingt lu sorg je ke leh tabloid ?? i pn boleh laa.. kih2

welcome.. thanks sudi baca ! ^.^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...