:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Monday, November 15, 2010

::Jalan2 part 2::


Aaaaaa..aku xtau la ape pasai aku malas sungguh ari ni..ntah virus apa masuk dlm badan aku ni pun tak tau!!!keluar lah wahai virus2 sekalian weiii!!!


dah malas2 cmni ape lagi keje aku tak lain tak bukan berblogwalking then update blog yang dah agak bersawang ni...


ermm..kau orang mesti tertanya2 kan..tup2 muncul jalan2 part 2..mana part 1?..(ntah2 xde sape pun kisah)..ahh nak gtau jugak..part 1 mmg blom aku cerita lagi..sebab aku tak tahan nak kongsi keindahan alam yang aku tengok ni!..huhu


***************************************************************************


baru je kejap aku hilang teman baik aku dah post kat wall aku tanya aku pi mana..hihi ada jugak orang ingat kat aku..sayang ang wehh!!!muahhhh...kiss ni utk teman baik aku je okay!!haha perasan kan..macam la org len nak sangat kena cium ngan aku kan..kang tersebar virus malas ni pulak..


actually aku tak pi mana2 pun..aku cuma berjalan2..ye la..orang kata time muda2 time tengah belajar ni la nak merantau melancong merayau meracau pun kan..kalau boleh aku nak jelajah seluruh dunia..arhggg xpayah la tinggi sangat berangan kan..sampai mati pun kau tak kan dapat la ngokk!...tapi aku akan merantau la setakat mana yang mampu..selagi aku belum terikat dengan pelbagai komitmen dan tanggungjawab..ye la..skang ni aku bebas terbang merata2!!




untuk pengetahuan kau orang semua..aku sangat lah suka snap pemandangan2 yang indah sebegini..nampak awan biru yang sangat menenangkan..




ditambah lagi dengan momiji merah yang cantik ni...sangatlah mendamaikan tau!...kalau nak tahu momiji ni hanya dapat dilihat time musim luruh je..sekarang ni mmg musim luruh pun kt jepun nih..cuaca time ni mmg sesuai sangat untuk jalan2 sbb tak sejuk sangat dan tak panas sangat..so 11 november 2010..sehari suntuk tu aku berjalan2 ja..melawat temple2 yang ada sekitar kyoutou...just nak kongsi gmbar2 yang sempat aku snap masa aku jalan2...




ni rakan2 yang menemani aku berjalan2 pada itu hari..thank you guys!..yang sebelah kiri tu indonesian and lagi sorang tu japanese..




this one is the most famous temple along tourist yang datang ke japan..temple ni dikenali sebagai KIYOMIZUDERA..



ada 3 air terjun kat situ..setiap air tejun tu dipercayai boleh memberi kebaikan kepada sesiapa yang meminumnya..yang plg kanan tu kalau xsilap aku kewangan kot..yang tengah2 pulak kebijaksanaan..and aku minum yang paling hujung sebelah kiri tu..nak tau kenapa?..haha tak nak cakap sekarang..kalau kau orang pandai cubelah teka!!(^.-)




sila abaikan posing yang ntah ape2 ni..focus pada backgrondnye k..bila da letih berjalan camni la jadiknye..haha




ermmm..aku lupa nama otera(temple) nih..tapi aku sangat suka view di sektarnya..very nice!!




love this pic also...sangat mendamaikan!!betapa indahnya ciptaan Allah..=) tak tergambar dengan kata2...




as you all can see kat belakang tu adalah ginkakuji(silver temple) yang dibina dari silver..but not 100% built by silver lah..


very lucky coz dapat menikmati keindahan alam yang sebegini rupa..advantage bila stdy abroad..alhamdullillah...(",)
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...