:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Saturday, November 6, 2010

::Autumn in my heart::


selamat pagi semua(",)...yang mana masih membuta tu bgn2 lah ye..matahari dah terpacak atas kepala tu cik oii...kalau kat umah aku bangun lambat mesti mak aku pot pet pot pet...

"anak dara apa nih bangun lewat..bangun2!..tidoq lepas subuh rezeki tak masuk..ang tu pulak anak dara oiii..."

lebih kurang camtu la..so untuk menyelamatkan diri dari pot pet pot pet mak aku baik aku bangun awal...bagus jugak kan..sebab mak aku dok pot pet tu la aku jadi berdisiplin...hihi..boleh la nak wat jadi bini..hahaha kalau nak betul2 cek la poket dulu ye..aku nak yang poket tebal!!haha demand plak..tp kisah ape aku..haha

opsss terpanjang la plak muqaddimah nye...

ok...kat jepun ada 4 musim..musim bunga around april..musim panas around august..musim luruh around october..and musim sejuk around december...dalam banyak2 musim tu aku paling suka musim luruh...nak tau sebab apa?...

time musim luruh ni aku rasa paling nyaman..tak sejuk sangat dan tak panas sangat..best la naka jejalan time nih...


lagi 1 aku suka sangat musim luruh ni sebab view dia yang sangat cantik..nampak kan?..daun ada macam2 warna..merah..kuning..hijau..sangat cantik!!!tambah2 lagi dekat taman..perghh view dia cantik tak terkata..tak percaya?..



kalau kat tempat aku belajar sekarang ni..ada 1 pestival yang diorang panggil いも煮会 (imonikai)..maksudnya parti rebus ubi...imonikai ni hanya dibuat time musim luruh ja..time ni diroang akan kumpul by group lah..ada yang group stident..ada yg group pejabat..macam2 lah..diorg akan buat bbq then rebus ubi yang dibentuk bulat2 cam fish ball campur sayur2...sedap jugak la...


ni time tengah prepare untuk bbq..


mak cik yang pakai baju merah tu antara organizer yang organize kan party imonikai ni untuk students2 oversea kat sini..orang jepun ni bukan semua yang sporting and open minded tau..just orang yang banyak berurusan dengan orang luar je yang open minded and friendly..so time ni merupakan 1 peluang yang bagus la untuk kenal dengan student2 dari negara lain and kenal budaya jepun...

jom tengok apa kitorang makan time imonikai ari tu..


risau aku tengok pak cik ni dok tiup!bukan pasai pa..aku takut tersembur air liur dia ats sotong tu..silap2 keluar taik gigi dia!!huhh baru aku dok target nak amik sotong besar tu..terus ak jadi..haha tipu..aku bedal semua tu!!haha tak senonoh kan..xpe janji perut kenyang..makan free sape tak nak kan?..


ada ikan..ada sotong..tiram..terung..macam lah..sedap2..kali ni tema seafood sebab orang muslim tak leh makan daging yang tak disembelih kan..so nak bagi kitorg dapat makan diorang sediakan seafood...1 point kat sni!orang jepun ni sangat lah sopan dan menghormati orang!..


ni makan ubi rebus pnas2...sedap..tak percaya?..tengok ni


slurpppp~~haha ini junior aku yang sengal k..dia ni famous dengan panggilan hantu pisang..kitorang panggil dia hantu pisang bukan sebab dia suka makan pisang..dia ni jarang sekali makan pisang..tapi dia suka melompat2 macam moNYET!!tak percaya?..hahh aku ada bukti..wakaka


muka bahagia bila dapat lompat!!..xpe la kanak2 ribena lagi..layan je ah..haha


ni kat taman yang cantik tu..


ni stadium bola..cantik kan?..suka3!!!!cukup lah..xlarat nk upload banyak2..nak tengok gambar2 lain sila tengok kat page ini..

krokkkkrrroookkk..haa perut aku da bunyi..time to eat..daa~~
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 comments:

~aLiYa~ said...

cantikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!

Cik TeN10 said...

thanks..mmg cantik pn..aku suka sgt2!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...