:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Sunday, April 10, 2011

:: Korang tengok tak semalam?? ::

Assalamualaikum..


korang tengok tak MAJALAH 3 semalam ?








kalau tengok..


korang nampak kan bagaimana
rakyat Jepun menghadapi bencana besar 
yang menimpa negara mereka ??


korang nampak kan 
semangat bersatu padu yg ada pada mereka ??


korang nampak kan
betapa berdisiplin nya rakyat Jepun itu ??


Rakyat Jepun ni
diorang adu satu semangat
semangat bersatu padu dan saling membantu 
dalam apa jua keadaan sekali pun..


diorang beratur panjang
kadang2 sampai 5, 6 jam untuk isi minyak kereta


beratur dr awal pagi sampai ke petang 
untuk membeli makanan yg semakin terhad


agak2 kalau di Malaysia..
ada tak sebegitu rupa ???


apa pendapat korang setelah melihat bingkisan dari MAJALAH 3 semalam ??




p/s : aku bukan nk puji lebih2 rakyat Jepun.. tapi aku kagum dgn mereka.. kita jadikan sikap baik mereka itu sebagai contoh teladan.. 



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

14 comments:

d_LA said...

org jepun mmg kuat smgt dan berdisiplin sbb tu dla respect dgn dorang..

walaupun mcm2 bencana ttp rasa nk pegi bercuti kat Jepun gak nt..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

aku xsempat tgk..
tapi dari dulu..
kite tahu..
raktay negara itu bagaimana...
adakah sikap itu di dalam rakyat kite???
renung2kan...

Cik TeN10 said...

d_LA

jom la dyla.. kl fatin still kt jepun leh bawak dyla jalan2 kt sna.. :)

Cik TeN10 said...

meniti senja

kl ko tgk tau la betapa teruknya keadaan kat sana skrg..

hurmm.. tepuk dada tanya dri masing2..

Sca Ndx said...

aku tak tgk pun. tapi mmg jepun cepat bangkit kan?
masih gak displin bila dah kena tsunami

najihatussolehah said...

tgok2..mmg bgus arr sikap diorg ..diorg m'amalkan sikap yg diajar oleh islam,tp org islam sendiri..renung2kan..tsunami kat jepun lebih kurg mcm kat acheh aritu...dulu jad kat acheh,acheh negara miskin..la ni,jd kat jpun,jpun negara kaya n canggih..inilah kuasa Allah yg Maha Agung..

Arpiiz said...

tak tengok pula sebab semalam sibuk..huhu

Cik TeN10 said...

Sca Ndx

yep..
tu la psal.. kalau lah rakyat Malaysia pn mcm tu.. kn bagus =.=

Cik TeN10 said...

Arpiiz

^.^

Cik TeN10 said...

Arpiiz

^.^

KUREKURE COMEL said...

mina pun tabik semalam...kalau negara kita...ramai kot yg kena bunuh or kena rompak....hhmmm....

zati embong said...

jat x tgk pun fatin.jat ngadap kerja jat yg xsiap2 lg dr semalam.

skrg pukul 5am. xtidur2 lagi.esok pg pukul 8am nk gerak g outstation.huhu

jat akan pengsan dlm kereta je esok.

Cik TeN10 said...

mina

tabik spring !! haha
tu lah yg membuatkan fatin kagum dgn diorang..

Cik TeN10 said...

jat

ganbatte jat !!

kerja2 jugak jat.. tp kesihatan pn kna jaga tau...

take care dear =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...