:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Sunday, September 18, 2011

:: Permainan suatu ketika dulu ::

Assalamualaikum..
aku nak imbau kenangan masa aku kecik - kecik dulu

.....

** masak - masak **

salah satu permainan yang memang digemari gegurl masa kecik2 dulu bukan ?
aku pun tak terkecuali..
aku rembat la belanga(kuali) kecik nenek aku satu dengan spatula satu..
macam besa la kutip la apa yang ada sekeliling.. abes pokok bunga mak sedara aku kerjakan.. keh3
ntah apa yang seronok aku pun tak tau la..
kalau pikir2 balik bukan boleh makan btul2 pun kan..
tapi suka sangat main masak - masak..
nasib baik la dah besar ni rajin masuk dapur..

** kawin - kawin **

lagi satu permainan yang aku ingat ialah main kawin-kawin..
pengantin nek buaian pastu hayun lelaju..
ntah ape-ape kan.. 
sekarang bila jumpa balik ngan kawan-kawan sepermainan jadi malu plak..
nak2 budak laki yang penah nek buaian ngn aku tu..
cek malu la.. keh3 *gedikk

** tuju tin/selipar **

ini memang permainan yang aku paling suka !!
nak2 bila boleh baling selipar tepat kena belakang member !!
keh3.. kejam gila !
tapi budak2 dulu setakat kena baling ngan selipar takde hal la..
budak sekarang mau meraung kan ! lembik !!

** tuju guli **

yang ni aku surrender sebab tak terer !!
aku tukang sorak ja.. keh3
seingat aku la..
member hat paling terer tu guli penuh tin !!
mana taknya setiap kali menang semua guli dia bedal kan..
hat tak terer ni nganga ja la.. haha

** polis sentri **

ini pun pebret aku jugak nih !!
mak sedara aku kata aku pecut smpai kecik kepala !
apa kaitannya aku pun tak tau..
tapi aku seronok bila turn aku jadi polis..
aku akan target hat badan besar2 dulu..
lari sket dah hup hap hup hap.. keh3
seronok ! seronok ! seronok !

.....

tu la yang aku ingat pun..
permainan budak -budak kampung..
seriusly seronok !!
dulu mana kenai lagi computer game segala..
computer game tak mencabar langsung !!
ape kerlass kan ?.. keh3

ada lagi tak permainan lain selain dari yang aku sebut kat atas tu ??
sila share jangan malu jangan segan ea.. >.<

.....

pstttttt


in the making !!! bau tak bau tak ?? keh3


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

5 comments:

siti kektus said...

haha.

weh, kite sama lah. aku siap amek kuali, sudip ngan minyak masak. pastu yg di masak nya, bunga2 campur daun. kelakar weh masa tu.

mak aku dapat tau, habis kena marah siap kena pukul lagi. haha ;p

ORLANDO AHMAD said...

kecik2 gua main bola, mende lain setakat gasing, main tikam tikam, ceper dan usha2 makwe

Rtp Farra Arisha said...

yay! arisha pun suka main masak2..this is so gegirls games ;)

MataHati @ MH said...

main polis sentri paling best... kejar2 x hingat dunia..

kalau kat terengganu permainan tuju tin tu ada nama lain. lebih femes dgn nama "plekong ting"

zati embong said...

wah diri tegak2 tepi katil,angkat tangan tnggi2..tabik spring la.cam kek eskrem tu!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...