:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Tuesday, September 6, 2011

:: Tangisan itu ::

Assalamualaikum..

di pagi raya..
celik je mata.. alamak dah kul 10 lebih.. kat mesia dah kul 9 lebih..
dah siap solat hari raya dah..
so terus kol umah..

.....

aku : adik, ang dok buat apa ?

adik : aku dok makan

aku : hang memang tak dak keja lain.. makan ja..

adik : makan selagi boleh.. takpa2 aku tau hang lapaq ketupat kan.. mai aku tulung makan kat hang skali.. haha

( cehh adik aku nih.. tak abes2 perangat aku )

adik : haa makan la sampai abes ketupat tu..

adik : hang tau dak.. tadi aku nampak mak teriak masa dok lap pinggan..

aku : awat ?

adik : mak kata dia teringat kat hang.. 

.....

aku sebak.. xleh nak cakap.. pastu aku pura-pura ketawa.. 
terus bg alasan nak pi mandi then letak phone..
niat nak cakap ngan mak aku terbantut..

malam tu baru aku kol cakap ngan mak aku..
nasib la hati aku kuat tak nangis..
kalau tak mesti mak aku lagi sedih..

pastu ari ni aku ada tengok satu drama kat astro..
balasan terhadap seorang anak yang meluapakan ibunya..

mak ni.. walau marah macam mana sekalipun terhadap anak dia..
masih ada rasa sayang jauh di sudut hati..
ibu mana tak sayangkan anak..
so bila kita dah besar.. dah hidup mewah senang lenang..
jangan lah lupa kedua orang tua kita..
tanpa mereka siapalah kita..

hargailah mereka sementara mereka masih ada di sisi kita..
yang dah pergi meninggalkan kita jangan pernah lupa untuk mengutuskan doa buat mereka..

sekian..


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

26 comments:

muhamad hanif said...

um,

nasiblah mak aku kat bilik sebelah je.

sabarlah yea org perantau =)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

sedihnye bace...

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

khen part ckp ngan mak mmg sedey
jiwa gegurl sama kot
but this year ai x nangess pow
last year both of us nangess mcm org giler....urmmm ckp hang mesti org utara?

Tukang Karut said...

kalau aku, banjir kot jepun... hoho... muka ganas hati legend...

ORLANDO AHMAD said...

pegi la beraya rumah nobita, untung2 doraemon bagi kuih dorayaki...

zati embong said...

alamak,air mata jat plak yg bergenang.

siti kektus said...

tak pe2. tahun depan kau dah boleh beraya kat malaysia kan. sabar na. ;)

Anum said...

sedihnya

ArulchelseA said...

sedeynye... tk pe lah..meh jalan raya umah aku kt tokyo ni.. nnt dpt kuih raya..kih kih kih

sifu im said...

jiwa betul ko nih..mudah menangis..haha..aku dok egypt dlu x balik 2 tahun gak tau..haha

teha said...

cian nyee

Waqheh said...

aku lapaq lemang..

Cik TeN10 said...

hanif

hati masih kental lagi laa.. insyaAllah :)

Cik TeN10 said...

meniti senja

cabaran yg harus ku tempuhi..

Cik TeN10 said...

lady ayu

ahahh.. gegurl mmg cepat touching.. sy ok je tp mak nangis tu yg buat sy tak tahan tu.. just bergenang je la air mata.. xde la smpai meraung2..

a`ah.. cek orang kedah loh.. hihi >.<

Cik TeN10 said...

TK

ishkk jepun kalau banjir kelam kabut la.. byk bgunan bwah tanah wehh.. bahaya.. sbb tu la aku tahan xnk nangis.. hehe

Cik TeN10 said...

ORLANDO

nobita tak buat open haouse la.. hari raya gua mkn takoyaki je.. lg sedap dr dorayaki..!

Cik TeN10 said...

jat

laaa jat pulak yg sedih.. haha :)

Cik TeN10 said...

siti kektus

ahaa.. tahun depan aku beraya sebulan dekat m`sia.. yeayy !! sakan la aku kutip duit raya tahun depan.. *perasan kanak2 ribena.. hahahh

Cik TeN10 said...

Anum

ololo jgn la sedih.. nt sy lg sedih.. :)

Cik TeN10 said...

Arul

ehh.. gua cri umah you kt maps xjmpe pun.. sbb tu gua tak jd pegi.. kah3~

Cik TeN10 said...

sifu im

ahh kau lain.. hati kering takde perasaan mmg la mcm tu.. :p

Cik TeN10 said...

teha

cian kite kan.. O.o

Cik TeN10 said...

Waqheh

ko mintak lemang kt aku mmg xdpt la wehh.. hahaha

d_LA said...

dugaan anak perantau..nsb bek la fa10 ni kuat jugak..sila bertabah

Cik TeN10 said...

d_LA

emm.. kl dok dekat tak merasa semua nni.. bl berjauhan bru dpt rsa.. baru sedar.. betapa kuatnya ikatan antra seorang ibu dan anak.. ok.. thanks dla.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...