:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Thursday, February 17, 2011

:: Go straight don't belok2 ::

Assalamualaikum..


actually i'm not feeling well.. kepala berdenyut2 dr petang td.. cuba lelapkn mata tp tak dpt nk tido lena.. terasa nk update blog..


ingat tak masa kecik2 dulu?.. masa time mula2 pandai jalan?.. 


alololo..comelnya!!
go straight don't belok2 ye syg!.. (>.<)


nenek aku kata.. aku dulu2.. pantang lepa.. mmg tak leh terlepas pandang kl lepas aku kt luar rumah.. keliling umah aku kawad.. kl ada org kat belakang kejar lg laju aku lari.. kalah watson nyambek!  *tipu gila* 




lepas mandi.. time nak pakai baju.. nampak je skirt or dress mesti aku lari penuh umah tak nak pakai.. aku xsuka pakai skirt!.. tak tau la kenapa.. haha.. kalau aku nmpak mak aku pegang skirt aku pi punggah almari.. cari seluar and t-shirt then pakai sdri.. aku ingt lg nenek aku pesan..


"haaa.. pakai yg mana dulu?..kanan ke kiri?.."

ada satu hadis yang ingin aku kongsikan bersama korang..

Dari Abu Hurairah r.a, Rasulullah s.a.w bersabda:Jika kamu memakai sandal (kasut), pakailah yang kanan terlebih dahulu. Tetapi jika membukanya, yang kiri dahulu dibuka. Maka yang kanan adalah yang mula-mula dipakai dan yang terakhir dibuka.


so.. nak pakai baju ke.. seluar ke.. anting2 ke.. pakailah yg kanan dulu.. (",)


selamat beramal ya kawan2.. (",)


p/s : esok ada lg 2 paper.. so kna stdy mlm ni.. doakan aku ya kawan2.. incik bf teman lewat sket mlm ni sbb beliau ada tahlil.. 









Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

14 comments:

Raji and Yeen said...

err ak pun tataw time ak kcik2 dlu cmner
rasanya ak time kcil suka pakai jubah
gle menipu =.=

thx for the info sblm ni main bukak and pakai jer kasut owh xD

Cik TeN10 said...

Raji

aku pj xcye kau pkai jubah..haha

welcome :)

Robot | Sakti said...

nakal sungguh.

hehehehe

:P

Cik TeN10 said...

Robot Sakti

banyak akai laa.. haha

anakpakcikali said...

haha..comel je..lari x nak pakai skirt...

KUREKURE COMEL said...

hehehe...tp mina dulu slalu kena paksa pkai tudung...hehehe...


study molek2...jwb exam dgn ati yg tenang ye...

NurWahidah Abdullah said...

bgusnya nenek ajar camtu..satu ilmu untuk dikongsi..:)

Cik TeN10 said...

sitihanisahali

hihi..main kejar2

Cik TeN10 said...

kurekure comel

thanks mina :)
esk da abes exam sy g melawat kamu ea.. :)

Cik TeN10 said...

najihatussolehah

byk yg sy bljr dgn nenek scr tak lgsung.. bila dah besar ni tringat balik la.. :)

specsy said...

good luck utk exam! :)

Unknown said...

sya selalunya tak kisah yg mana dulu, kanan atau kiri.. pakat redah asalkan memudahkan diri..

minggu exam ke skrg ni?

Cik TeN10 said...

pikapie

thanks dear! :)

Cik TeN10 said...

MataHati

a'ah..ari ni last.. lg 1 paper.. !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...