:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Monday, February 21, 2011

:: Mencintai or Dicintai?? ::

Assalamualaikum.. salam ceria di pagi hari !!! mmg ceria la aku sebab hari ni cuti !.. ohh seronoknya.. hihi


semalam tido awl.. xsempat blogwalking lama2.. bgn2 je aku melawat budak nakal yg tgah dalam dilema .. the topic was Mencintai or Dicintai ??..


buat org tersayang (>.<)


aku ada 1 quote best lah untuk topic nih..


If you love something, let it go. If it comes back to you, its your's forever. If it doesn't, then it was never meant to be.

tak kenal maka tak cinta.. kalau dh diri dicintai tak payah la nk jual mahal.. try je la layan dulu.. mana tau kot2 tersangkut kan.. 

orang yg tamak selalu rugi.. dok kejar sangat org yg kita cinta.. semakin dikejar semakin dia jauh.. last2 apa pun x dpt.. 

but then.. kalau mencinta dan dicintai dtg seiringan.. terbaik lah !!! tapi cinta tu xkn dtg tanpa usaha.. senang ja.. contohnya.. sorang mamat ni mmg suka gila2 kat sorang minah ni.. tapi sebab fikiran negatif ; dia suka aku ke?..kalau aku confess nak ke dia kat aku ni?.. and rasa malu, mamat ni pendamkan aje.. last2 melopong.. minah tu dh di grab dulu dah.. tak ke menyesal?.. so tak salah kalau mencuba.. lu pikir la sendiri..

itu pendapat aku lah.. so what about you?.. Mencintai or Dicintai??.. 


p/s : jawapan untuk Last entry adalah.. A : awek JEPUN and B : AWEK KOREA .. ramai jgak yg dapat teka.. so tahniah!!! adiahnya aku belanja ampa makan ais krim dalam mimpi.. ada yang jawab aku minah jepun celup lah.. ada yg pilih aku lah.. macam2.. btw thanks to all yg datang komen and memeriahkan belog aku yg tak seberapa ni.. (",)






Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

20 comments:

kindergartenlibrary said...

Tak kenal maka tak cinta .
=)
i like ~

Cik TeN10 said...

nelly

=)

shafiq ahmad said...

"sorang mamat ni mmg suka gila2 kat sorang minah ni.. tapi sebab fikiran negatif ; dia suka aku ke?..kalau aku confess nak ke dia kat aku ni?.. and rasa malu, mamat ni pendamkan aje.. "

haha..thats me.......

Cik TeN10 said...

shafiq ahmad

lol.. laki kena berani maa..

KUREKURE COMEL said...

lg best dicintai...hehehe...
baru rasa diri sgt bertuah...


kalau dah dicintai...kite pun kena la hargai...ye dak...hehehe...

mawarsariamani said...

kadang2 sebab takut dilukai lagi, so tak brani nak buka hati untuk sang tebuan. trauma ngan relationship yg lepas.. hehe. ni hanya pendapat. :P

Cik TeN10 said...

kurekure comel

betul3!..

setuju ngn mina!..hargai..yes!!!

Cik TeN10 said...

mawarsariamani

ohh sy pn pernah terluka..mmg agk trauma..tp percaya lah ada yg betul2 menyayangi.. cuma cepat or lmbt je.. jdkan pengalaman yg lepas sbg satu pengajaran.. then we'll be better.. :)

NurWahidah Abdullah said...

saya plak tak suke kes macam nih..sorg gadis ni dok kena gosip ngan si lelaki nh,..ntah tiba2 ja gosip nih b'main2 di mulut org....tp si lelaki nh tak wat pape pun...malu2 ja...so,takkan la si gadis nh nak stat dulu kot,do something lah...

استاذة ليلا said...

humm. tapi laila ta tipulah. laila pon agak malu bab nih. dulu zaman skul ade gk cinta2 monyet nih. bila da msok alm ipt..hurmm. kdang2 tuh ad y bknan. tp.huk2~ biarkan lah dulu. heee~

Cik TeN10 said...

najihatussolehah

haha..kes awk tu..dia suka awk..ntah2 rahsia dia suka awk tu bocor..then kwn2 usik..dia plak malu nk start..senyum je la mcm kerang busuk tggu awk start dlu..hahaha kelakar plak rsa..

Cik TeN10 said...

princess laila

perempuan malu tu normal la..dlu sy pn sgt2 malu..tp skrg ni bl dh keliling sume lelaki..malu xmalu terpaksa lah..

xsabo nk tggu laila naik pelamin..hikhik gurau je ea.. (>.<)

Unknown said...

betul2.let it go.cinta neh mcm rama2.makin kite kejar makin dia lari.cuba kita wt derk.alih2 dia yg dtg hinggap kt kite:)

zati embong said...

jat nk d cintai.tp nk mencintai jugak.barulah perfect O.o

Cik TeN10 said...

echah mahsuri

haaa comel3!.. cinta umpama rama2.. nice echah!!! :)

Cik TeN10 said...

zati embong

mencintai + dicintai = perfect !!
go jat go !!! haha

ash said...

em.. sape2 pn akn pilih dicintai..coz kita akan rsa diri ni tnilai n bharga pd org tu..mencintai tp xdicintai, hanya mdtgkn derita n seksa.. jika kita mencintai dan jg dicintai, ia adalah satu anugerah..;)

Cik TeN10 said...

ash

waaaaa.. teruja nye bca ayt kt ats nih!!! :p

Hakimi Reza said...

yer la~~u right~~~hahaha

Cik TeN10 said...

Encik nakal

wekkk2:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...