:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Sunday, February 6, 2011

:: 試験(shiken) tu exam okeh!! ::


tiba2 hilang mood nk study.. drpd aku dok saja2 baik aku share ngan ampa something kn?.. ada la jugak faedahnya.. apa faedahnya??? erkk.. lu pikir la sendiri! 


exam is around the corner!!! ohh tidak!.. saat2 ini aku memerlukan bekalan coklat yg mencukupi untuk menemani aku study!.. itu tabiat aku.. tension ubat dia coklat.. 


Cik TeN10 = hantu coklat bila time exam !!.. 


ok.. kpd yang tak kenai lg sapa aku.. aku skrg ngah belajar kt jepun dlm bidang electronic engineering!! perghhh dengaq cam power gila kan?.. padahal aku blur je dlm kelas.. hahahh


masa mula2 masuk kelas dulu aku teringat masa zaman aku darjah 1 dulu.. pasaipa?..






exam ka tak exam ka dok sorang2.. tak dak meja kembaq2.. kalau dulu pakat lawan berebut nak dok bawah kipas angin kan.. siap chup tempat lg.. haa tang ni geng aku.. geng ampa pi dok tang lain.. kt jepun takdak macam tu noo.. kl ampa nk tau aku dok paling depan skali pasai aku la paling tinggi rendah dalam kelas.. 


sistem peperiksaan depa sama ja macam kita kat malaysia.. yang beza nya.. 1 paper 50 minit.. plg kuat pn 75 minit.. tak dak nya sampai sejam dua..tak dak istilah exam week segala mak nenek.. 1 hari 3 subjek.. seminggu siap lah exam.. biol jugak lah otak aku kdg2~ kertas soalan tak tebai macam kita.. sehelai ja.. 




ni bukan kertas soalan aku ni..
kertas soalan aku penuh aku conteng..nak2 kl aku takdak idea nk hentam




sehelai tu pun dh cukup utk buat kepala berserabut.. mana nk kejar masa lg.. kdg2 ada jugak lecturer yg bg bwak masuk note.. bawak masuk note kompom bleh dapat full mark kn..?! haa tok sah dok berangan.. hat boleh bawak masuk note tu la yg ramai org fail.. bukan boleh tiru bulat2 macam dalam nota tu.. ampa kena pikir mcm mana nk explain ikut kehendak soalan.. dari yg tersurat ampa kena cari isi tersirat!.. paham dak?.. tak paham sudah..


kadang2 aku geram bukan pasai apa.. careless mistake.. gelabah punya pasai.. 1+1 pun buleh jd 11.. punya la pandai kan.. 


lagi satu time exam kena duduk straight mengadap ke depan.. takleh dok senget2.. satg tak pasai2 disyak meniru!.. 


ahhh sudah lah beletiaq sket2.. pot pet pot pet tak benti satg org menyampah pulak.. aku pun nk cntinue study nih!.. cehhh.. last2 stadoq!.. haha daa~



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

14 comments:

Hakimi Reza said...

dah mula terbayang ni~~:)

Cik TeN10 said...

Encik Nakal

dok imagine apa pulak dah ni?

Sca Ndx said...

open book sebenarnya lagi susah kan..
anyway goodluck :)

Cik TeN10 said...

Sca Ndx

uaaa.. mmg ssh..
thanks...ganbarimasu!!

ash said...

slamat mghayati mggu pperiksaan..~;)

Cik TeN10 said...

ash

menghayati la sgt!.. hahahh :P

specsy said...

takde makna nya nak sempat nak tengok buku kalau dapat peluang open book ponn. huhuhuu

Cik TeN10 said...

pikapie

terpaksa weyhh!!! adehh nk je cepat2 abes blaja nk kawin ohh!! haha *gatal*

Raji and Yeen said...

aku pun nk ambil Electric juga owh
woahhh mcm susah jer o.O
menakutkan btol nih..
phm x ap lecturer ckp?
hahaha

Cik TeN10 said...

Raji

sebulan yg pertama mmg kau akan nganga jer dlm klas tuh..haha tp lelama ok lah..

FaizFizy Rosle said...

pergh... belejar dekat japan. hebadhebad! XDD

Cik TeN10 said...

FaizFizy39

biasa2 je.. bkn sy sorg.. ramai lg yg hebat2~ :)

si para para said...

hehe panjangnya berleteq..

buka buku tu makin buat kita tak boleh jwb exam..



hantu coklat bila memandu.hehe

Cik TeN10 said...

si para para

awk pn dua kali lima jugak membebel nye..hakhak

lg byk bca lg pening kepalaku ini! so xyah bca byk2 sgt.. jwb soalan lg bgus..

kl cmtu beli stok coklat byk2 letak dlm kereta anda ye.. kl ada lebih pos sni sket! haha :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...