:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Tuesday, February 1, 2011

:: Ragam Mak Mertua ::

hot..hot..hot!...


kes pertama

Masalah saya mak mentua isteri no.1 ngan mak mentua isteri no.2..Kalau g jalan xbawak mak masing2 akan ungkit cakap yang mak mentua sana bawak sini xbawak..masing2 nak bawak mak bila berjalan2..nasib baik mak mentua no.3 dah tak ada..selamat sikit..

haha .. ni senang je .. berani buat berani tanggung lah bro .. good luck! *kenyit mata* hakhak (^.-)

kes kedua

mak mertua sy mami penang..bila ckp mesti geleng2 kepala ngan ayun2 tangan..skarang dah faham butir bicaranyer.. tp yg x tahan klu puji perabut2 dia dari umur anak2 dia leh jaga sampai skarang ..pastu asyik ada siaran ulangan lg..

angguk2 geleng2 tunjuk2 ikut telunjuk~*lagu sape ntah*
hahh sudah .. dapat mak mertua camni jenuh layan .. nak tak nak terpaksa la tahan telinga kan .. haha tringat cerita Mami Jarum !! (^.-)

kes ketiga

mak mertua aku??errmm ne yg tak tahan ne...nama mak mertua aku Pn. Siti Mayan fulamaaakkkk..tdk tahan sebab dia memg baik,understanding,penyayang...i love her very much...tak rugi dpt mak mertua mcm mak mertua aku.... ♥ mami banyak2...muaahhhhh!!!! jgn plak mak aku yg tdk tahan sb aku syg mak mertua mcm syg dia gak..hehehe


yg ni mmg mertua idaman !! silap2 mak sendiri jeles ngn anak sendiri pulak yer .. ye la .. asyik berkepit je ngan mak mertua kan .. adeiii laa .. haha (^.-)

kes keempat

dia seorang yg pilih kasih, suke yg kaya n yg bg wit byk je kt dia..sy x mmpu nk bg kemewahan maka dia x pndang pn saya wlaupun da mcm2 percubaan sy lakukan (lbh2 lg bila nk raye)..sedih taw

aishhh .. ini yang tak berapa nak seronok cheq dengaq ni .. jangan sedih2 noo .. ape2 pun lakukan dgn ikhlas .. semoga terbuka hati mak mertua dia untuk terima dia seadanya .. sedih pulak rase ..

kes kelima

Mak mentua sllu msuk cpur hal keluarga aku dgn suami aku...si suami aku pun satu hal kecil besar smua cte kt mentua aku...apa je mak dia ckp smu dia ikut last2 dia cerai kn aku tpi da brllu 2tahun lalu...uhuhuh tpi skg aku senang ati tanpa suami dan mentua...

hahhh .. sampai bercerai berai ..mintak simpang la nohh semua2 ni .. tapi kalau dh itu jalan yg terbaik tak leh nk buat apa la kan .. terima je la .. 


p/s : aku harap bakal mak mertua aku nanti sporting and understanding !.. tak banyak kerenah .. rugi laa mak mertua yg tak dapat aku sebagai menantu .. dah la baik .. cantik pulak .. setakat nak masak gulai2 segala mak nenek tu celah gigi ja .. tudiaa merapu ..haha sudah2 .. satgi ada yang muntah hijau plak .. bubye~



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

16 comments:

si para para said...

err rasanya kena terima seadanya..
yang penting kita sebagai anak kepada mak dan mak mertua kena pandai sesuaikan diri..bila dah kawin kena la siap sedia jiwa dan raga..
kawin dengan ank dan keluarga dia sekali :)

btw ada tag untuk anda..hehe

Cik TeN10 said...

si para para

betul2!..agree with you!..

ok..i'll check it out..thanks =)

zati ~ said...

dalam drama byk kes empat.. hehehe

Cik TeN10 said...

zati

ohh ye?..da lama betul x tgk drama kt tv.. nk tgk on9 tv3 xdpt kt sini..geram btol!..huhu

Robot | Sakti said...

oh..
baca macam lu dah kawen dah.

nasib baik nampak part last tu.
hohoho

Cik TeN10 said...

Robot

hahaha..

kak nisa said...

saya pun ada kes, kes saya biras dengki, cemburu dgn saya and biras2 lain..kemudian dia burukkan semua biras2 dia kat mertua..paling geram mertua percaya cakap dia..ni lg kes sakit jiwa..tp kita sbg yg muda mcm mana pun kena hormat n bersabar jelakan?

Cik TeN10 said...

kak nisa

ermm.. tu la.. tak guna kita lawan dia.. buat tak tahu je.. lama2 dia penat la.. sabar je la..

KUREKURE COMEL said...

nsib baik mak metua mina xsuke g jln2...hehehe...selamat di situ...

استاذة ليلا said...

haha..macam2 kan peelnyer!
huhu..riso gak nih! ^_9

Cik TeN10 said...

kurekure comel

haha.. =)

Cik TeN10 said...

princess laila

=) semoga kita dpt mertua yg sporting! hihi (^.-)

si para para said...

hehe mana boleh main pinjam..kena ada yang sendiri baru best..

tengah mencari jugak ni.hehe

Cik TeN10 said...

si para para

oh ye?..slmt mencari ye! hihi (",)

Imran nyambek said...

takpe...mak gua sporting jangan risau.

Cik TeN10 said...

Imran nyambek

haha .. ok2 ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...