:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Monday, July 25, 2011

:: Mencuakkan !! ::


Assalamualaikum..

ohh sungguh cuak..
semalam.. lebih kurang pukul 3.50 pagi..
tika aku sedang lena dibuai mimpi-mimpi indah..
tiba-tiba terasa gegar yang amat kuat dan agak lama...

pantas aku melompat bangun dari katil..
tangan dengan pantasnya mencapai seluar lalu disarungkan ke kaki..
terus menilau buka lampu dan capai tudung..
pintu bilik dibuka.. 
kelihatan budak vietnam di sebelah bilik aku berdiri kaku dihadapan pintu dengan muka yang cuak campur mamai..

gempa bumi kembali mengamuk sejak akhir-akhir ni..
gegaran sekuat 5.0 dengan magnitud 6.2 pada jam 3.50 am..
memang cuak >.<

lagi 6 hari aku bakal jejakkan kaki ke M'sia..
harap gempa bumi boleh tenang buat sementara waktu ni.. huhu


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

30 comments:

cik ayin said...

nasib baik takde pape..alhamdulillah

zati embong said...

jat doakan moga tenang dan fatin selmat.sabar ye dear.xlama da 2.

Hanis MY said...

mmg cuak....duk tercegat kat katil bila jishin nak benti... hampir nak kuwa bilik...alih2 dah benti...

ishiko said...

vietnam?? ok..
ekceli sekarang kat mana??

btw, dah hapdate... sila la singgah ^^

sweetsal said...

sungguh menakutkan..pernah terasa masa kt tokyo hari tu, hrp2 tidak berpanjangan..

ash said...

tiap kli dgr ckp gempa bumi rasa rsau sgt.. bykkn berdoa ea..tke cre..

Cik TeN10 said...

cik ayin

alhmdllah.. semua ok.. >.<

Cik TeN10 said...

jat

thanks jat.. tak sabar nak balik..
>.<

Cik TeN10 said...

kak hanis

sama lah.. pastu nak tdo balik take time jugak utk tenangkan diri balik.. terkejut sgt.. tba2 gegar cmtu.. huhu

Cik TeN10 said...

ishiko

aku kat japan..

Cik TeN10 said...

sweetsal

ahaa.. maybe yg akak rasa hari tu hanyalah tempias dari gempa di mana2 kawasan.. kalau akak berada pada pusat gegaran, mmg lg kuat lah gegar dia.. amin.. harap2 mcm tu lah..

Cik TeN10 said...

ash

awk jgn risau ea.. insyaAllah ok je.. awk pn doa utk sy jg ea.. =)

Tukang Karut said...

ooo... balik time posa la ni ek... apa pun, hati2 la... cari meja kalau ada gegaran ek...

siti kektus said...

naseb baik sempat pakai seluar, kalau tak.... hehehe ;)





harap kau selamat lah sampai kat malaysia. *baik kan aku? lalala.. * :p

muhamad hanif said...

Err,

insyaAllah selamatlah kau hendaknya..

Cik TeN10 said...

hanif

thanks.. amin,, >.<

ORLANDO AHMAD said...

owh, doa banyak2... moga semua selamat, amin

adan said...

bahaya wei.. semoga ko selamat di sana.. banyakkan doa beb..

Cik TeN10 said...

ORLANDO

amin.. thanks =)

Cik TeN10 said...

adan

insyaAllah.. thanks =)

Waqheh said...

kalo gempa berlaku pgg kepala katil kuat..zam2 ala kazam...blk cepat skit gua nak kawan...

Cik TeN10 said...

Waqheh

haha.. pegang katil kuat2 pun xde mknanya.. bangunan tetap goyang jugak.. >.<

Ezay Hadry said...

ati2 ye kawan...

Cik TeN10 said...

Ezay

ok.. thanks.. >.<

si para para said...

mungkin gempa tu nak kejut cik ten10 bangun untuk menghidupkan malam..

akhir2 ni susah nak bangun malam..
kalau tido lena sampai pagi..

Cik TeN10 said...

si para para

sejak akhir2 ni mmg selalu tido lewat pun.. tggu solat subuh dulu.. kul 3 lebih baru tido.. >.<

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

la from japan jugak ker???
sendai mean same ken sekali hanis la
salam kenal dari tochigi
study ker keja kat cini?

Cik TeN10 said...

lady ayu

yup skali ngn kak hanis..
>.< salam perkenalan jugak =)
study ..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

nak pangey apa
owh k.hanis ekk mean muda jugak dari ai....felling muda selalu :D

Cik TeN10 said...

lady ayu

paggil fatin.. >.<

ahaa.. xpe.. awet muda =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...