:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Wednesday, July 20, 2011

:: Tahukah anda #1 ?? ::


Assalamualaikum.. (",)

.....

Tahukah anda ??

Jika anda menjerit selama lapan tahun, tujuh bulan dan enam hari
anda boleh menghasilkan tenaga yang cukup untuk memanaskan secawan kopi ..

.....

betul tak betul wallahualam.. 
tapi aku rasa kelakar pulak.. 
mau terkeluar anak tekak kalau menjerit nonstop.. silap2 bisu terus.. 
tapi kalau anda mahu tau sejauh mana kebenaran fakta ini, silalah mencuba ya !! haha 

.....

Tahukah anda ??

Kamera paling awal dicipta memerlukan seseorang beraksi selama lapan jam didepan kamera itu sebelum gambar dapat dirakamkan 

.....

8 jam tu.. sempat layan drama korea 5,6 episod dulu.. adoii siapa la sanggup tunggu 8 jam semata-mata nak tangkap gambar ni ?? hahaha

sumber : SiNi

.....


kamera pertama (abad ke 16) - kamera obscura (kamar gelap) ditemukan di Italia.. kamera ini tidak dapat merakamkan gambar.. dari sini lah terhasilnya kamera canggih segala yang korang guna tu..

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

26 comments:

zati embong said...

jat tahu kenapa 8 jam.sbb manual.ada org lukiskan.hihi.suka2 hati je.

Asrul "iLham" Sany said...

semalam saya menjerit sokong member atas stage smpi ilang suara

;D

Gimi said...

lebih baik pakai heater je terus...ambil masa 5 minit je..haha..

ash said...

awk jerit kuat2 wak..dhaga kopi la plk hehe

Far8 budak baik said...

aku jerit selalu..
tak panas panas pun
milo aku..
hahahahaha..
wehhh sape nk posing 8 jam
nak amik pic tu..
ekeke..
mmg tak sangup lahh..
baik lukis je muka ni kn..
lagi klasik hihi

ORLANDO AHMAD said...

perempuan pot pet pot pet boleh memecahkan gegendang telinga jika hari2 diamalkan... fakta

Tukang Karut said...

semata mata nak minum kopi kena menjerit 8 tahun?

aku guna 8 saat menjerit dekat mamak jea nak panaskan kopi... tak perlu susah2...

Cik TeN10 said...

jat

ahaha.. mungkin jugak.. hihi =)

Cik TeN10 said...

Asrul

uishh.. minum air asam jawa..

Cik TeN10 said...

Gimi

tu la pasal.. org kedekut pn xsggup kot nk jerit smpai 8 tahun semata2 nk minum secawan kopi panas.. haha =)

Cik TeN10 said...

ash

jerit la sdri.. :p

Cik TeN10 said...

Far8

ko tak cmpur milo ngn air.. ko jerit smpai mati pn xpanas.. kah3 =)

agaga.. ko try la weh.. mana tau kot2 muka ko jd lg hensem ke setelah posing selama lapan jam.. kih3 =)

Cik TeN10 said...

ORLANDO

ye ke?? dah ade ke org yg pekak wehh ?? haha =) cian2..

Cik TeN10 said...

TK

haha.. try la wat.. kih3 ^^

najihatussolehah said...

baek minum kopi..:P

Cik TeN10 said...

najihatussolehah

haha.. =)

Diana @ bilakukatacinta said...

ai dear..slm kenal...kat sendai ek?.. pe ye citer terlatest Jdorama..?? hehe

Cik TeN10 said...

hye.. =) a'ah.. ahaa dh lama tertinggal drama.. lately busy sket.. nanti bila free cikten update ye.. =)

ArulchelseA said...

uikk cuak aku...tepekik telolong pngil org ni..nak jua sayoo..kih kih kih

Cik TeN10 said...

ArulchelseA

panas tak sayur ko ?? kih3 =)

Hanis MY said...

huwaaa tak sanggup nk tunggu 8 jam!

Cik TeN10 said...

kak hanis

haha.. ta la pasal.. nk amik sekeping gmbar pun berjanggut.. kih3 ^^

mykhalis said...

berapa agaknya nak caj secawan kopi jeritan ni ek?

Cik TeN10 said...

khalis

ahaa..ntah la.. agaknya kopi tu dh basi dulu kot sementara nak panas.. kih3 =)

specsy said...

kalau mcm tu punya lama lah kan, tade lahhhh orang kaki bergambar. heheh

Cik TeN10 said...

specsy

ahahh.. tu la.. yg plg kesian model lah.. jenuh berpeluh nk tggu utk shoot sekeping gmbar.. hahaha =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...