:: Nak hadiah cute2 klik la sini (",) ::

Tuesday, July 19, 2011

:: Resepi Cik Ten10 _ Tilapia ::

Assalamualaikum..

tadi barang2 yang aku order on9 dah sampai..

dah lama ngidam nak makan ikan tilapia.. so sampai je terus masak !!

ini lah dinner aku malam ni..

Ikan Tilapia versi campak Cik TeN10..


.....

bahan-bahan untuk di blend :

Cili kering 
bawang besar
bawang putih

.....

cara-cara memasak :

1. lumurkan ikan dengan garam kunyit.. goreng sampai masak..

2. panaskan minyak.. tumis bahan2 blend hingga naik bau..

3. masukkan sos tiram + sos cili

4. garam dan gula secukup rasa..

.....

actually aku nak masak sweet sour.. tapi tak cukup bahan.. so campak mana yang ade je lah.. simple kan ??

selamat mencuba !! (",)


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

14 comments:

ash said...

I xmo resepi..I nk mkn jew..=P

ORLANDO AHMAD said...

gua makan ikan sardin malam ni, versi campak guna cangkul

arituarini said...

ermm tilapia ke talapia.. kih kih ih..

sedap tu..bg sikit..kih kih kih

Cik TeN10 said...

ash

amboi2.. bleh2.. sepinggan tak mahal pun doblas hinggit je.. kih3

Cik TeN10 said...

ORLANDO

fuyyoooo..! lagi hebattt .. xnk kongsi resepi ke? haha ^^

Cik TeN10 said...

ArulchelseA

tilapia la.. hihi

amik la.. save pic pastu wt desktop background.. haha ^^

Far8 budak baik said...

cik tennnn
pas akubace je...
terus lapa
tgh2 malam gini...
okeyyy sila post kat
rumah aku bolehh..
yg dah masak yer..
hahahahaha =p

zati embong said...

en bf baca ni x risau da ni.

anytime pas habes study dah leh kahwin ni.hihi

mykhalis said...

order ikan talapia ke?

Cik TeN10 said...

Far8

ahaa.. aku pos tlg ikan je lah ea.. isi sume aku da telan.. kih3 =p

Cik TeN10 said...

jat

dia mmg tak risau.. fatin yg risau perut dia makin ke depan.. kih3

sabo lu.. nk keje lu.. hihi ^^

Cik TeN10 said...

mykhalis

a'ah.. mcm2 order.. beras jasmine.. chicken drumstic.. sunflower oil.. sos cili maggie.. bla3.. bekalan utk satu bulan.. ^^

SuperHamzah said...

sedapnya....

Cik TeN10 said...

SuperHamzah

jemput makan.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...